אאא

כולנו שמענו סיפורים על הבחור שהפסיק לשתות סודה והשיל ממשקלו 5 קילו בתוך כמה חודשים, אפילו בלי להתכוון. למרות שהתוצאות אולי נראות טובות מכדי להיות אמיתיות, שינויים מזעריים באורח החיים יכולים לגרום לאובדן שומן גדול.

אבל גם אם אתם לא שותים סודה, יש עשרות הרגלים פשוטים מדי יום שאתם יכולים לעקוב אחריהם ולרדת במשקל.

למעשה, כל התזונאים מאמינים שהדיאטות המצליחות ביותר הן כאלה שאינן תלויות באופנות ומתמקדות בשיטות ברות קיימא לטווח ארוך.

התחילו עם לפחות אחד מההרגלים הקלים האלה עוד היום - ותוכלו לרדת במשקל ולהרגיש טוב יותר.

1. הציבו לעצמכם מטרה ברורה וריאלית

אחת כזו שכל אחד בעולם יוכל להבין. כתבו את המטרה שלכם ושמרו אותו מול עיניכם (בשומר המסך של הנייד, למשל), כתזכורת, כאשר תרצו לוותר.

בנוסף, משפטים מעוררי מוטיבציה למיניהם גם יסייעו לכם בעניין, כמו: "שום מאכל טעים לא משתווה להרגשה הנפלאה של רזון".

2. אכלו פלפל קאיין

פלפל קאיין הוא סוג של פלפל אדום חריף. מחקר שפורסם ב-"British Journal of Nutrition" הראה כי בהשוואה לתרופות סרק למיניהן, קפסאיצין - המרכיב הפעיל בקאיין, מגדיל את שריפת השומן.

3. הרבו בפירות

אכילת פירות נוספים לא תגרום לכם לעלות במשקל, וזה כולל את אלו שמכונים: פירות בעלי "סוכר גבוה", כמו בננות ומלונים.

צילום: Brenda Godinez on Unsplash
צילום: Brenda Godinez on Unsplash

4. הוסיפו שמן דגים

בהתאם למחקר שפורסם ב-"Lipids" שבו הואכלו עכברים ב-EPA ו-DHA, דהיינו: שמן דגים, החוקרים גילו כי לעכברים שצרכו דיאטות גבוהות יותר בשומנים מסוג אומגה 3 היו פחות צבירות שומן בגוף.

מחקרים אחרים הראו תוצאות דומות.

5. בצעו תרגילים לכל הגוף

תוכנית האימונים שלכם לא צריכה להתמקד רק על אזור אחד. במקום זאת, שלבו תרגילים שמשתמשים בכל הגוף שלכם, כמו: סקוואטים, פושאפס, הרמת משקולות וכו'. אתם תראו תוצאות טובות יותר.

6. התחילו את הארוחות שלכם עם סלט

סלט יספק חלק משמעותי בתפריט, שיעזור למלא אתכם - כך שתאכלו פחות קלוריות בסך הכל.

7. שדרגו את הסלט שלכם עם שעועית 

זוהי דרך טובה להוסיף קצת סיבים, חלבון ופחמימות בריאות.

צילום: Jonathan Farber on Unsplash
צילום: Jonathan Farber on Unsplash

8. החליפו ארוחה אחת ביום בסלט גדול עם חלבון רזה

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'להיות בריא ולהישאר בריא' ותישארו מעודכנים

זוהי דרך פשוטה לשפר את הדיאטה באופן מיידי.

9. עברו למשקאות ללא קלוריות

כל קלוריה נספרת, בין אם היא מגיעה בנוזלים ובין אם במוצקים. אז שחררו מהחלב דל השומן ובחרו בתה או מים. גם כוס גדולה של מים חמים עם מנטה ולימון תעשה את העבודה.

וכן, קולה זירו נטול קלוריות עדיף על קפה ענק עם חלב.

10. אכלו את רוב הארוחות לפני הצהריים

לאחר מכן, אכלו פחות ופחות במהלך היום. מחקר שפורסם ב-"Journal of Nutrition" הראה כי אכילת רוב הקלוריות מוקדם יותר ביום, משפיעה לחיוב על שינויים במשקל.

11. אל תערכו קניות בסופר כשאתם רעבים

אם תעשו זאת, אתם עלולים לקנות הכל מעבר לצורך שלכם - במקום לדבוק ברשימה המקורית שהכנתם. רוב הזמן, מזונות שאתם קונים כאשר אתם רעבים יהיו כאלו שיחבלו במאמצים שלכם לחוות ירידה במשקל.