כיצד להספיק לעשות דברים כאשר אין זמן

אם ברשותכם שעה לסיים את הדו"ח, לענות למיילים ולהרים טלפון לבן הזוג, התמודדות עם שלוש משימות בבת אחת אולי נראית חכמה. אבל מחקרים הוכיחו דווקא ההיפך. כך תנצלו את הזמן כראוי (אימון אישי)

(צילום: שאטרסטוק)

הפחד מלא להספיק לעשות דברים יכול להיגרם בעקבות דברים טריוויאליים כמו רשימה שאפתנית יתר על המידה בסוף השבוע, או, למשל, ביקור בהפתעה של הבוס, אשר מתייצב במשרד לשוחח, כאשר יש לכם פחות משעה של הכנה לפגישה קריטית.

לעתים קרובות, זו השוואה לאחרים. הנוהג של השוואת עצמכם למישהו שאתם חושבים שהוא בראש ההר, בזמן שאתם עדיין מנסים להבין באילו נעליים להשתמש כדי לצלוח אותו, הוא מסוכן ולא יעיל.

אם הפחד שלכם מזמן שאוזל הוא לטווח קצר או ארוך יותר, יש דרכים להתגבר עליו.

כאשר הזמן אוזל בשעה זו

אם אתם מתמודדים עם 60 דקות כדי לסיים את הדו"ח, לענות למיילים דחופים ולהרים טלפון לבן הזוג, התמודדות עם שלוש משימות בבת אחת אולי נראית חכמה. אבל מחקרים הוכיחו את ההיפך: ריבוי משימות מוריד את טווח הקשב, מגביר את הלחץ וגורם לכל משימה להימשך זמן רב יותר.

אז שמרו את זה פשוט, אומר פרופסור ג'ורדן אטקין מאוניברסיטת דיוק, אשר חקר את הנושא של מולטיטסקינג (ריבוי משימות). הנה איך להתמודד עם זה אם יש לכם 60 דקות או פחות:

קצצו את רשימת המטלות שלכם. אנשים בעלי הישגים הם חסרי רחמים בכל הנוגע לסדרי עדיפויות. הוא אומר: "קחו צעד אחורה, הבינו מה הכי חשוב ועבדו על הדבר הזה".

קחו עשר נשימות איטיות: זה לא קשקוש של העידן החדש: עשרות מחקרים הראו כיצד נשימות עמוקות מפעילות את החלק של מערכת העצבים שעובד כמו בלם לרכבת של מתח, עוזרות לכם להתמקד מספיק כדי לעשות דברים. במילים אחרות, כאשר אקדח מוצמד לרקתכם, נשימות יעזרו לכם להרהר פחות ב"אני לא יכול לעשות את זה" ויותר לפעול.

כאשר הזמן אוזל היום

עכשיו יש לכם 24 שעות לשחק איתן. הטריק כדי להרגיש כאילו יש עדיין חול בחלק העליון של שעון החול, היא להפסיק להתרברב בכך שאתם עסוקים. התרבות שלנו מעריכה מעשים ולכן עבודה תוך כדי ארוחת צהריים גורמת לנו להרגיש יותר פרודוקטיביים ופחות אשמים, בעוד למעשה עבודה בלתי פוסקת עושה אותנו פחות יעילים. במקום זאת:

צעדו במשך 30 דקות: "בני אדם לא נעשו לעבוד באופן רציף", אומר אנדרו דויטשר, מנכ"ל פרויקט האנרגיה בחברת ייעוץ לביצועים. "אנחנו בנויים לתת תפוקה כמו גלים". אז צעדו מחוץ לעבודה כל 90 דקות; אנשים שעושים זאת נכללים ב-28 אחוזים שמתמקדים טוב יותר מאשר אנשים שלוקחים הפסקה אחת או בכלל לא.

תנו לטבע לעזור ולעשות את שלו: חפשו שטח ירוק. כאשר קבוצה של תלמידים צפו בדשא על גג בניין במשך 40 שניות, הם היו מרוכזים יותר ועשו פחות שגיאות במבחן שבחן את תשומת הלב שלהם, מאשר אלה שהסתכלו על גג בטון ריק.

דעו ממה להתעלם: הנשיא דווייט ד. אייזנהאואר השתמש במה שנודע בשם "תיבת אייזנהאואר" כדי לסיים דברים לפני רדת הלילה. נסו את זה: הצטיידו בארבע תיבות. בכל אחד מהן, כתבו אחד הדברים האלה: משימות יומיומיות דחופות וחשובות; עבודה חשובה אך לא דחופה; משימות דחופות אך לא חשובות; עבודה שאינה דחופה ולא חשובה. השתמשו בהן כדי לקבוע ממה להתעלם, להשאיר למאוחר יותר, להאציל סמכויות, או לעשות מיד. בהצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר