האם אוכל חריף אכן מסייע לרדת במשקל?

דיאטנית מסבירה את האמת מאחורי הטענה: האם החום במזונות חריפים למעשה ממיס את השומן בגוף שלכם ומסייע לכם לחשוף את הגוף החטוב המסתתר מאחורי שכבות של שומן? (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

חדשות לבקרים צצים מחקרים המציגים את היתרונות של אובדן שומן ע"י אכילת פלפל חריף או בעזרת תוספי תזונה המשווקים את יתרונות כיווץ הבטן הקיצוניים של קפסאיצין (תרכובת אורגנית המופקת מפלפל חריף).

הקשר בין הדברים הוא הגיוני: כאשר אתם אוכלים מזון חם, אתם מזיעים, מה שבעצם קורה כאשר אתם מתעמלים, אז אולי יש אפקט דומה המתרחש בגוף שלכם?

בערך. אז המילה הזאת, "קפסאיצין", מתייחסת לתרכובת שנותנת לפלפלים חריפים את החום שלהם. (זה גם מה שגורם לתרסיס פלפל להיות כל כך מדהים או כל כך נורא, תלוי באיזה צד של התרסיס אתם נמצאים.)

מחקרים מראים כי צריכת קפסאיצין, בדרך כלל בצורת כדור מרוכז, יכולה להגדיל את קצב חילוף החומרים של האדם. עם זאת, כמות הקלוריות שאנשים שורפים מתוספת זו, לעתים קרובות שווה רק ל-50 עד 70 קלוריות נוספות ביום וכי השפעה זו מתרחשת רק אצל אנשים עם BMI של 25 ומעלה, על פי ניתוח של חוקרים הונגרים. כדי לסבר את אוזניכם, נציין כי זו המקבילה הקלורית לנגיסה גדולה של פיצה.

כמה ספקים עלולים להגיד לכם כי קפסאיצין יכול לעזור לכם לרדת במשקל על ידי "הפעלת" השומן החום שלכם (החומר ששומר על גופכם חמים ושורף קלוריות) ולשפר את השליטה באינסולין ואחרים יגידו לכם שקפסאיצין עשוי לעזור לכם לשלוט בתיאבון מוגבר.

אבל הנה התמונה הגדולה: "קפסאיצין הוא לא טיפול שאני ממליץ לחולים שלי עבור ירידה במשקל", אומר ד"ר ספנסר נדולסקי, רופא ראשי ב-"renaissanceperiodization.com". "אכן יש השפעה, אבל היא קטנה מדי כדי להצדיק את הוצאות הזמן, הכסף והדאגה לקחת גלולה נוספת".

ויש גם חסרון בתוספת קפסאיצין. יותר מדי ממנו יכול לגרום להתכווצויות בבטן ואולקוס, כמו גם לגירוי כללי של הקיבה ותחושת בעירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר