אומרים לא לצ'יפס: מומחים מייעצים איך ניתן להמנע מג'אנק פוד

ריח של צ'יפס מתגלגל בחלל האוויר, כשאתם קופצים לקניון להחליף זוג מכנסיים שרכשתם ומבלבל אתכם, למרות שהחלטתם לא להכנע לג'אנק פוד. הנה מה שתעשו כדי לצאת מהמבוך (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הצורך לנגוס בדבר מאכל פריך או מתוק משתלט על המוח של כולנו מפעם לפעם. אבל בתכלס, עדיף כמה שפחות לצרוך ג'אנק פוד. תוכלו להילחם בארבעת השלבים של התשוקה עם הטיפים האלה של מדעני המוח: ד"ר פיטר הול וד"ר ניקול אבנה.

הטריגר: דחף שמתפרץ

ריח של צ'יפס מתגלגל בחלל האוויר, כשאתם קופצים לקניון להחליף זוג מכנסיים שרכשתם. נתקלתם בפרסומת לפיצה שמטריפה את החושים שלכם שמובילים את המוח לאחזר זיכרונות מן העבר שבהם התענגתם על מנת פסטה מוקרמת ואתם מרגישים כל כך טוב, עד כי רוצים לשחזר את החוויה.

איך להילחם בו:

אם תתערבו כאן ועכשיו, סביר יותר שתשלטו היטב על הפיתוי. אז נסו להסיח את דעתכם על ידי לקיחת הליכה מהירה או משחק ויזואלי שמגייס את זיכרון העבודה שלכם, כמו טטריס.

הטריגר: זכרון שחולף במוחכם

הקורטקס האורביטו-פרונטלי שלכם קופץ לתוך המשחק. אזור זה מעריך זיכרון, חושים וחוויות עכשוויות כדי לקבוע עד כמה משתלמת תהיה ההחלטה של לבלוע שוקולד או צ'יטוס. הדחף לחזור על ניסיון נעים בעבר הולך ומתחזק, הופך פיזי ומלהיט את מערכת העצבים האוטונומית שלכם.

איך להילחם בו:

ברחו מרמזים כאלו על ידי הצבת מחסומים באופן פיזי ביניכם לבין הפיתוי. החזירו את הגלידה למקפיא. בחרו מסלול הביתה מהעבודה שלא עובר דרך חנות ההמבורגרים האהובה עליכם.

החלטה: מנגנון השליטה העצמית בודק אתכם

הקורטקס הפרה-פרונטלי שלכם, הנמצא על החלק הקדמי של הראש, גורם לתוצאות ארוכות טווח של פעולותיכם, נורמות חברתיות ומניעים אחרים שדורשים מכם לשמור על איפוק. אזהרה: אם אתם רעבים, מנומנמים, או לחוצים, אתם נוטים יותר להסתכן בכניעה להשתוקקות שלכם.

איך להילחם בזה:

התמקדו בחסרונות או תארו לעצמכם שמשולש הפיצה נפל על הרצפה המטונפת. מחקר שבו נערכה הדמיה של המוח הראה כי תרגילי מחשבה אלה מיד מגדילים את ההפעלה של הקורטקס הפרה-פרונטלי בקליפת המוח הקדם-מצחית הגבית-צדית.

ויתור: הגורל נחרץ בביס הראשון

נגיסה אחד מערבת כמעט את כל החושים שלכם ומעבירה נתונים חושיים לקורטקס הקשור לחוש הטעם שלכם. תאים המחפשים טעם בכל מערכת העיכול שלכם שולחים אותות הנאה בחזרה למוח שלכם וקשה לכם מאד להפסיק לאכול, לפני שכל המנה מחוסלת.

איך להילחם בזה:

פעילות גופנית סדירה מחזקת את הקורטקס הפרה-פרונטלי שלכם, אולי על ידי הצתת זרם הדם בחמצן, הורמונים וגליקוגן שמאוחסן. ככל שתזיעו לעתים קרובות יותר, כך תתחזק המשמעת העצמית שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר