רוצים לרזות ומתאמנים פעמיים ביום? כדאי שתקראו

מתעצלים לצאת להליכה פעם ביום? יש אנשים שכל כך נחושים להשיג את מטרותיהם הספורטיביות ומכפילים את תדירות האימונים שלהם לפעמיים ביום. אבל האם זה בטיחותי? המקצוענים עונים (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בעוד שרובנו מתעצלים לצאת להליכה / מתקשים להגיע לחדר הכושר - אפילו פעם אחת ביום, יש אנשים שם בחוץ שמשקיעים לא מעט אנרגיה וזמן בעיסוקיהם הספורטיביים כי הם נחושים לרדת במשקל לאחר החגים או עקב סיבות אחרות ואכן מתעמלים שתי פעמים ביום.

אבל האם להתאמן פעמיים ביום זה בטיחותי? או שמא כולנו צריכים לעשות אימון כפול בחדר הכושר בפעם אחת? בדקנו עם מקצוענים בתחום. הקונצנזוס? להתאמן פעמיים ביום זה בסדר - עבור אנשים מסוימים - אך לא חיוני.

לדברי ג'קי ווילסון, מאמן אישי ומייסד חברת "נובה פיטנס", מניו יורק: "אמנם שני אימונים ביום יכולים להועיל, אך אין זה הכרחי או נחוץ לרוב האנשים שרוצים להשיג את המטרות שלהם". הוא אומר שזה לא משהו שהוא ממליץ לכל לקוחותיו, אך "זו שיטה שאני משתמש בה במשך תקופות זמן קצרות עם לקוחות מתקדמים, או עם אלו שמתאמנים לאירוע ספציפי". להלן היתרונות והחסרונות של הכפלת הזמן שאתם מזיעים ביום:

מהם היתרונות שיש להתעמלות פעמיים ביום?

1. אתם יכולים להיות יותר בכושר

אימון פעמיים ביום משפר את הביצועים הכוללים שלכם. למה? ככל שתתאמנו יותר, השרירים שלכם יגדלו מהר יותר והסיבולת שלכם תשתפר. כל עוד האימון הדו יומי שלכם מוגדר כראוי (דהיינו, שילוב של אירובי וכוח, עם מספיק זמן מנוחה בין אימון אחד לשני), הוא יכול לעזור לכם להשיג את יעדי הכושר שלכם הרבה יותר מהר וזו הסיבה שספורטאים ואנשים שמתאמנים למירוצים מיישמים את השיטה הזו.

2. חילוף החומרים שלכם עשוי להיות מהיר יותר

בעוד שגנטיקה ומצבים רפואיים מסוימים (כמו בעיות בבלוטת התריס) אכן ממלאים תפקיד חשוב בקביעת חילוף החומרים, למעשה ישנם צעדים שתוכלו לנקוט בכדי לייעל את שלכם, כמו תזונה ופעילות גופנית.

בהתאם לדבריה של ד"ר סמנתה קאסטי: "הפעילות הגופנית מהווה עד 30 אחוז מהקלוריות שאתם שורפים. אם היא כרוכה באימוני כוח, מסת השרירים הנוספת תעניק לכם דחיפה מטבולית קטנה אך משמעותית". וכן, זה אומר שככל הנראה תרדו במשקל מהר יותר (כל עוד אתם אוכלים בצורה מאוזנת וחכמה).

מהן הטענות נגד התעמלות פעמיים ביום?

1. אתם נמצאים בסיכון גבוה יותר להפגע

"אימונים מסוג זה אינם נטולי סיכונים", אומר ווילסון. הדאגה הגדולה ביותר, לדבריו, "היא העלייה הפוטנציאלית בסיכון לפציעה. פעילות מוגברת פירושה שתוכלו להגזים ולפגוע בעצמכם בגלל אימון יתר. "זה נכון במיוחד אם אתם לא מאזנים את האימונים בעצימות גבוהה יותר עם אימונים בעצימות נמוכה יותר, או אם אתם ממעיטים בהתאוששות או שינה.

2. אתם עלולים להרגיש שחיקה

מכירים את האמירה, "כל המוסיף גורע?", אז כן, היא תקפה גם כאן. הגעה לחדר הכושר פעמיים ביום אולי תעניק לכם תחושה נהדרת בהתחלה, אבל היא גם מהווה סיכון מוגבר לחוש שעמום או שחיקה. אלו, כל אחד בתורו, יכולים לגרום לכם לפרוש מביצוע ספורט לחלוטין. לדברי ויקטוריה בראון, מדריכת כושר, אימון פעמיים ביום אינו בר קיימא, אלא אם כן אתם ספורטאים מקצועיים או אנשים שמתאמנים למחייתם (כמו מדריכי כושר).

"אני חושבת שבטוח לעשות זאת מדי פעם, אבל לא לעתים קרובות. אני באופן אישי לא הייתי ממליצה על שני אימונים ביום ללקוחותיי, מכיוון שבעוד שהם עשויים למצוא הצלחה לטווח קצר מבחינת היעדים שהם עובדים כדי להשיג, זהו לא הרגל בר-קיימא לאורך זמן", היא אומרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר