אאא

מחקר שפורסם לאחרונה מצא כי כתיבת רשימת מטלות, עוזרת לאנשים להירדם הרבה יותר מהר - אנשים שבילו חמש דקות בכתיבת המשימות שעליהם להשלים, נרדמו תשע דקות מהר יותר.

במחקר, שנערך על ידי אוניברסיטת ביילור בטקסס, המדענים השוו את ההשפעות של כתיבת מטלות שבוצעו, לעומת אלו שנותר לסמו עליהן וי.

בניסוי, 57 סטודנטים חולקו לשתי קבוצות והחוקרים עקבו אחר שנתם. המשתתפים שהו במעבדה במהלך ליל יום חול וקיבלו משימת כתיבה של חמש דקות.

לחברי קבוצה אחת נאמר לכתוב את המשימות שהשלימו בימים האחרונים ואילו חברי הקבוצה השניה נאלצו לכתוב את כל מה שעליהם לזכור לבצע במהלך הימים הבאים.

אלה שהיו בקבוצה של 'לעשות', נרדמו כ-16 דקות לאחר כיבוי האורות ואילו אלה שהיו בקבוצה של 'נעשו', העידו על עצמם שנרדמו לאחר 25 דקות בממוצע.

המחבר הראשי ומנהיג המחקר, ד"ר מייקל סקולין, אמר כי כתיבת רשימת הדברים שיש לזכור אפשרה לאנשים "להעמיס" על מחשבותיהם - מה שבסופו של דבר הפחית את הלחץ שבו היו נתונים ואפשר להם לישון בשקט והוסיף:

"אנו חיים בתרבות 24/7, בה נראה כי רשימות המטלות שלנו צומחות ללא הרף וגורמות לנו לדאוג למשימות לא גמורות לפני השינה. רוב האנשים פשוט עוברים על רשימות המטלות שלהם בראשם ולכן רצינו לחקור אם הפעולה הזו יכולה לנטרל קשיים בהירדמות".

"יש כאן שתי אמונות", הוא מסכם. "האחת היא שכתיבה על העתיד תוביל לדאגה מוגברת לגבי משימות לא גמורות ולעיכוב השינה ואילו ניהול יומן על פעילויות שהושלמו, לא אמור לעורר דאגה. ההשערה האלטרנטיבית היא שכתיבת רשימת המטלות שיש לעשות, תשחרר את המחשבות הללו ותפחית את הדאגות".