למה מרק עוף גורם לכם להרגיש טוב יותר כשאתם חולים

עשינו מעט מחקר כדי לקבוע אם תרופת הסבתא העממית הפופולרית שאפילו רופאים ממהרים להציע אותה כמשככת תופעות של שפעת, יכולה לעזור לכם בעונה זו של התפשטות השפעת (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

למרקים יש תכונות מרפא. יש סיבה, למשל, שמרק עוף עם קניידלעך מכונה לעתים קרובות "פניצילין" וכי מרק עוף בפני עצמו מקושר לעתים קרובות לסבתות, אוכל מזין, חום ונשמה. תרבות האוכל שלנו תומכת בגישה מעורפלת אך מבוססת, כי מרק עוף יכול להוות תרופה ביתית יותר מכדורי אקמול, לדוגמא.

הרופא היווני הקדום היפוקרטס אמר, "תן למזון שלך להיות התרופה שלך". אנו נוטים לא לחשוב על מזון כתרופה, אבל הוא אכן יכול להיות כזה.

בתחילת המאה הנוכחית, מחקר של מכללת רופאי חזה אמריקנים בישלו מרק עוף עשיר לצורך בדיקה. המרק הכיל מגוון רחב של ירקות, כולל בטטה, גזר לבן, לפת וסלרי. המדענים מצאו כי מרק עוף מספק השפעה אנטי דלקתית קלה - כזו שיכולה להקל על זיהומים באזורי הנשימה העליונה, כמו הצטננות.

על פי המחקר, שבוצע על ידי המרכז הרפואי נברסקה, לאחר צריכת מרק עוף, תאי דם לבנים מתנהגים אחרת וכתוצאה מכך, מתווספת פעילות אנטי דלקתית.

המחקר הזה זקף הישגים לא מבוטלים למרק העוף וירקותיו. מעניין לציין כי המחקר בדק מרקים שנקנו בחנות, כמו גם מרקים תוצרת בית. הוא מצא שכמה מרקים שנרכשו בחנות הניבו פחות תועלת מהגרסה הביתית.

מחקר מוקדם עוד יותר מאותו כתב עת מצא כי מרק עוף, יחסית למים, אפשר תנועה קלה יותר של נוזלים באף (המכונה במחקר "מהירות הריר באף"). אף על פי ששני המחקרים הללו אינם מכריעים לחלוטין, מה שהם מציעים מתיישר עם הפולקלור של מרק העוף שלנו.

מזווית רחבה יותר, נראה שגופנו זקוק לחומרים מזינים כדי להתגבר על מחלה. חלבון מאפשר במיוחד למערכות שלנו לפעול בהילוך הדרוש לנו כדי להחלים ומרק עוף עם אורז מכיל מגוון רחב של חומרים מזינים, מוויטמינים לחלבון ועד שומן, אם מוסיפים למרק עור של עוף. מרק עוף הוא דרך שימושית להשיג חומרים מזינים אלה בימים של מזג אוויר שלא מתחשק לכם לאכול, נניח, מוקפץ או סטייק.

מזווית רחבה עוד יותר, חשבו כמה אתם חשים טוב יותר לאחר אכילת קערת מרק עוף, במיוחד בשעות אחר הצהריים הקרות. הוא מעניק חום בדרכים רבות. יש קסם ישן בעבודה והקסם הזה, כשבוחנים אותו, עשוי להיות תוצאה של מדע. אך סביר להניח שזו גם תוצאה של תכונות בלתי מוחשיות יותר כמו: אכילת מזון שבושל על ידי אנשים אכפתיים, אכילה עם אנשים אחרים, אכילת מזונות שלמים שעשויים בפשטות ובטבעיות.

כפי שמגלה המחקר, מרק ביתי הוא אפשרות נהדרת. יש המון סוגים של מרק עוף, שמקורו בכל רחבי העולם. חלקם אף כוללים מרכיבים אנטי דלקתיים נוספים, כמו זנגביל. מרביתם פשוטים להכנה. אז בפעם הבאה שאתם מרגישים רע או שיש לכם עוף וכמה ירקות, התבוננו במתכונים כמו מרק עוף עם ניוקי, מרק עוף עם ג'ינג'ר או מרק עוף ופטריות קטיפתי והעיקר, שיהיה בבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר