הקשר המפתיע שיש בין פעילות גופנית לבריאות העיניים

הנה סיבה טובה מאד לנעול את נעלי הריצה עוד היום: למרות שלכאורה, לביצוע ספורט אין כל השפעה על העיניים שלנו, מחקר מגלה שיש לו אפקט על עצב הראייה שלנו בטווח הרחוק (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ישנן לא מעט סיבות שבגינן כדאי להיות בכושר ולא לחינם הוא מומלץ כל כך - הוא פשוט עושה פלאים לגוף ולנפש. אך כעת, מחקר גילה שהוא אפילו יכול למנוע את התדרדרות הראיה כשמזדקנים.

על פי מחקר שפורסם בכתב העת "Journal of Neuroscience", מדענים מאוניברסיטת אמורי והמרכז הרפואי לאזרחים וותיקים באטלנטה, גרמו לקבוצת עכברים לרוץ על הליכונים קטנים במשך כשעה ביום וקבוצה אחרת נשארה לשבת. לאחר שבועיים, הם חשפו מחצית מהעכברים בכל קבוצה לאור בהיר צורב במשך ארבע שעות, בעוד האחרים נשארו בכלובים מוארים. חשיפת האור היא דרך ידועה לגרום להתנוונות רשתית אצל בעלי חיים, בהשוואה למה שקורה לבני אדם כשהם מתבגרים - אם כי אצלנו, זהו תהליך אטי בהרבה.

העכברים שנחו, בסוף הניסוי, חוו בעיות בראיה: כמעט 75 אחוז מהנוירונים המזהים אור ברשתית שלהם מתו. אמנם ברור שעכברים אינם אנשים בשר ודם, אולם הדבר מצביע על כך שספורט עשוי להפחית את הסיכון להתנוונות מקולרית שמתרחשת כאשר הנוירונים בחלק המרכזי של הרשתית נפגעים ונהרסים.

החוקרים מנסים למצוא דרכים לבחון את התאוריה הזו על בני אדם, אך המסקנות עלולות להתקבל בעוד שנים רבות. ובכל זאת, החיבור החזק יכול להוסיף עוד תמריץ לרשימת הנימוקים הארוכה מדוע עליכם להמשיך (או להתחיל) את שגרת האימונים שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר