מחקר: מוזיקה נכונה תהפוך את האימון שלכם ליעיל יותר

מקפידים על ביצוע ספורט? אתם בוודאי יודעים שהפלייליסט המושלם יכול להפוך את האימון שלכם מטוב למצוין וכעת, יש הוכחות לכך שהמוזיקה הנכונה יכולה להקל על הפעילות הגופנית ולשפרה (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כל בן אדם שמקפיד על ביצוע ספורט בקביעות, יעיד כי הפלייליסט המושלם יכול להפוך את האימון שלו מטוב למצוין וכעת, יש הוכחות לכך שהמוזיקה הנכונה יכולה להקל על הפעילות הגופנית.

מחקר חדש שפורסם בכתב העת "Frontiers in Psychology", מצא שמוזיקה בקצב גבוה עם 170 ביטס - פעמות (יחידת הבסיס של הזמן ברוב סוגי המוזיקה) בדקה, עשויה להפחית את המאמץ הנתפס במוחנו במהלך אימון ולהגדיל את התועלת הקרדיווסקולרית (הקשורה לכלי דם ולב).

"גילינו שהאזנה למוזיקה בקצב גבוה, תוך כדי פעילות גופנית, הביאה לשיעור הדופק הגבוה ביותר ולמאמץ הנתפס בראש הפחות ביותר, בהשוואה לאי האזנה למוזיקה", הצהירה סופרת המחקר, פרופ' לוקה פ. ארדיגו, מאוניברסיטת ורונה באיטליה.
עם זאת, מוזיקה בקצב גבוה סיפקה רק יתרון לפעילות סיבולת: הליכה, ריצה, אופניים. פעילות גופנית בעצימות גבוהה, כמו הרמת משקולות או שיעורי HIIT, הושפעו פחות על ידי מנגינות מהירות.

חשוב לציין שמדובר במחקר קטן שנערך רק על 19 נשים פעילות באמצע שנות ה-20 לחייהן, כך שהתוצאות אינן מציעות מבט מקיף על האופן בו מוזיקה משפרת את ביצועי הלב של כל האנשים.

כמובן שזה לא המחקר היחיד הבודק כיצד מוזיקה יכולה לשפר את הביצועים בחדר הכושר. בשנה שעברה סרקו חוקרים מאוניברסיטת אוסנבריק, סוכנות הקול "TRO" ו"אמזון מיוזיק" מחקרים מדעיים, כדי ליצור "רשימת השמעה בעלת ביצועים גבוהים" וראש צוות ב-TRO, דניאל וורינגס, אמר בעבר לאתר "בריאות הגבר" שלכל מוזיקת ​​אימון טובה יש דבר אחד במשותף: פעמה מהירה.

"אז אם כלי כלשהו ממלא תפקיד מרכזי במוזיקת ​​האימון, זה ללא ספק התופים", הוא אמר. בדרך כלל, היפ הופ, רוק ומוזיקה אלקטרונית מבצעים את העבודה מעולה, אמר וורינגס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר