מיץ סלק יכול לשפר את הכושר הגופני שלכם

שתיית מיץ סלק הפכה לטרנד בקרב צרכני בריאות אובססיביים. הם מאמינים שהוא משפר את הביצועים הספורטיביים שלהם ומספק להם אנרגיה בעת שהם מתאמנים. האם יש אמת בטענותיהם? (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אנו מודעים היטב לכך שסלק טוב לגוף שלנו, אך לאחרונה שמנו לב ששתיית מיץ סלק הפכה לטרנד של ממש בקרב צרכני בריאות אובססיביים. לא מעט מהם מאמינים שהוא משפר את הביצועים הספורטיביים שלהם, נלחם בדלקות ומספק להם אנרגיה נוספת בעת שהם מתאמנים. האם יש אמת בטענותיהם או שמדובר בסתם עוד גימיק חולף? ד"ר קלי מקגרן, תזונאית, עונה:

עשיר בוויטמינים ומינרלים

"מיץ סלק הוא מקור עשיר לכמה מינרלים חיוניים, כולל ברזל, חומצה פולית, מגנזיום, סידן, אבץ וויטמין B6", אומרת מקגרן. הוא גם מקור מוצק לוויטמין C, המסייע בחיזוק מערכת החיסון והגנה על התאים מפני נזק של רדיקלים חופשיים. ויטמין C תומך גם בייצור קולגן ומסייע לגופכם לספוג ברזל.

נוגדי חמצון ויתרונות אנטי דלקתיים

חלק ממה שהופך את מיץ הסלק למזין כל כך הוא הכמות הגבוהה שבו של תרכובות שמסיסות במים הנקראות betalain. "הן אלו שאחראיות לצבע האדום של הסלק", מסבירה מקגרן. "אך בנוסף להיותן פיגמנט, נמצא כי ל-betalains יש השפעות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות חזקות". מחקר אחד שפורסם בכתב העת "Critical Reviews" הראה של-betalains יש למעשה יכולות מניעה כימיות של תאים סרטניים, בזכות מאפייני נוגדי החמצון שלהם ויכולתם להשמיד תאים לא יציבים בגוף.

כושר גופני משופר

לדברי מקגרן, יש דברים בגו. "בשל ריכוז החנקות וה-betalains, שתיית מיץ סלק נקשרה לשיפור הביצועים הספורטיביים והפחתת עייפות השרירים, בכך שהיא מסייעת בשיפור זרימת הדם ומסירת החמצן לשרירים".

מחקר שנערך בשנת 2019 מצא כי רוכבי אופניים שצרכו מיץ סלק במשך שבוע אחד הראו ביצועים משופרים - ולמעשה סיימו מסלול 10 ק"מ במהירות של 1.6 אחוז מהר יותר, הן בתנאים נמוכים והן בגובה רב - בהשוואה לאלה שלא צרכו את מיץ הסלק. החוקרים אישרו שהכושר הגופני המשופר שלהם קשור לרמות הגבוהות של החנקות במיץ הסלק. הוא הופך לתחמוצת החנקן בגוף, שמשפרת את זרימת הדם, מרחיבה ומרפה את כלי הדם ומעלה את כמות החמצן בדם.

מחקר שפורסם בכתב העת "Circulation" מצא גם קשר בין מיץ סלק לעלייה של 13 אחוז בכוח השרירים אצל אלו שחוו אי ספיקת לב - שוב, הודות לכמות החנקות הגבוהה שלו.

אשלגן

מיץ סלק עשיר באשלגן המינרלי, אלקטרוליט, המסייע לשרירים ועצבים לתפקד ועוזר במניעת התכווצויות שרירים, עייפות וחולשה. אשלגן מסייע גם בקיזוז חלק מההשפעות המזיקות ללב של נתרן.

בשורה התחתונה: מיץ הסלק מלא בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון חזקים. עם זאת, אנו - וקהילת התזונה כולה - תומכים חזקים באכילת פירות וירקות טריים במקום לשתות אותם. כשאתם בוחרים במיץ סלק על פני סלק שלם, אתם צורכים הרבה סוכר נוסף ומאבדים את כל תכולת הסיבים המופיעה באופן טבעי בירקות שורש. המשמעות היא גם שפחות סביר שתרגישו מלאים או מרוצים לאחר שתיית (לעומת אכילת) הסלק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר