ישראל במלחמהישראל במלחמה
מיליארד סינים לא טועים

זה וואו: הטריק שעוזר לרסן את התשוקה לחטיפים מלוחים

מנסים ללא הרף לרסן את הרצון העז שלכם לנגוס בתפוצ'יפס ונשנושים מלוחים אחרים? הקשיבו היטב: אכילת מזון חריף עשויה לעזור לכם, על פי מחקר סיני מפתיע (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אם אתם מנסים כל הזמן לרסן את הרצון העז שלכם לנגוס בתפוצ'יפס ונשנושים מלוחים אחרים, הקשיבו היטב: אכילת מזון חריף עשויה לעזור לכם, על פי מחקר חדש מסין.

עורכי המחקר, שפורסם בכתב העת "היפרטנשן", ביקשו מ-606 מבוגרים לבצע בדיקות טעם באמצעות תמיסות המכילות מלח או קפסאיצין - רכיב שנותן לפלפלים את החריפות שלהם - כדי לקבוע את רגישותם והעדפתם של המשתתפים בניסוי לאותם טעמים. לאחר מכן הם נצטרכו למלא שאלון שיזהה באיזו תדירות הם אכלו מזונות מלוחים או פיקנטיים. כמו כן, נלקחו מהם דגימות שתן ובדיקות לחץ דם.

החוקרים הגיעו למסקנה שאנשים שצרכו הכי הרבה מזון חריף אכלו גם פחות מלח - כ-2.5 גרם פחות ליום. היה להם גם לחץ דם נמוך יותר מאלה שאכלו את הכמות הנמוכה ביותר של מזונות פיקנטיים.

הסיבה לכך היא שצריכת מזון חריף עשויה להערים על המוח שלכם לאכול פחות מלח. "מצאנו שההנאה מאוכל חריף יכולה לשפר את הרגישות לטעם המלוח על ידי שינוי הטעם המלוח במוח", אמר מחבר המחקר, ד"ר זימינג ג'ו, מנהל המרכז ליתר לחץ דם ומחלות מטבוליות בבית החולים "דאפינג" בצ'ונגצ'ינג.

כאשר החוקרים סרקו את מוחותיהם של משתתפי המחקר, הם גילו שמזונות פיקנטיים מגבירים את הפעילות באזורים שמתעוררים על ידי מלח, אומר ד"ר ג'ו.

הוא והצוות שלו משערים שפעילות מוגברת זו עלולה לגרום לכם להיות רגישים יותר לטעם המלח. כלומר, תוכלו ליהנות מהמזון שלכם באותה מידה, תוך צריכת כמות קטנה יותר ממנו.

אבל האם אתם צריכים לדאוג לאכול פחות מלח? לא בהכרח. המלח חיוני לבריאות שלכם, כי הגוף לא יכול לייצר אותו בעצמו וזקוק לו כדי לתפקד כראוי. מחקרים מראים כי קיצוץ יתר בכמות הצריכה של מלח עלול לגרום לכם לחוות התייבשות ולחץ דם נמוך.

עם זאת, אתם לא אמורים לנסות לצרוך יותר מלח. כן, אחוזים גבוהים מהישראלים מקבלים את המלח שלהם ממזון מעובד. זו יכולה להוות בעיה, שכן מזונות כמו צ'יפס, לחם ורוטבי פסטה מוכנים בבקבוק נוטים להכיל יותר סוכר וקלוריות ריקות - מה שעלול להוביל לבעיות בריאותיות אחרות, כמו עלייה במשקל או סוכרת, כשאוכלים מהם כמות גדולה מדי.
בנוסף, אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה, או מתמודדים עם בעיות לב אחרות, עליכם להגביל את צריכת המלח שלכם ל-1,500 מ"ג ליום.

הרצון למנן את צריכת המלח שלכם הוא לא דבר רע אם אתם מוצאים את עצמכם במלחמה מתמדת עם שקיות תפוצ'יפס. במקרה כזה, כאמור, שילוב של טעמים חריפים יותר בתזונה שלכם הוא אסטרטגיה מצוינת. אפילו אכילת כמות קטנה של מזון פיקנטי מדי יום עשויה להועיל, אומר ד"ר ג'ו.

ואם אתם לא יכולים לסבול את החריפות? "חלק מהפלפלים אינם חריפים כלל, אך מכילים גם קפסאיצין", אומר ד"ר ג'ו. פלפלים אדומים הם אופציה טובה, מכיוון שהם נוטים להיות מתוקים יותר.

קדימה, לכו לקצוץ לכם סלט פלפלים מרענן. שתי ציפורים במכה אחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר