דיאטת "מיינד": לרזות בלי לסבול זה אפשרי

דיאטת מיינד מבטיחה לשפר את ביצועי המוח שלכם, מאפשרת לשתות מעט יין ולא חוסכת בקלוריות. נשמע מושלם מדי מכדי להיות אמיתי? תתפלאו, אבל לא במקרה הזה (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

דיאטת "MIND" (ובעברית: שכל, חוכמה) היא הרבה דברים, אבל לא הדרך המהירה ביותר לירידה במשקל. וזה דבר טוב, כי יש כל כך הרבה דיאטות כאלה בשוק - ואף אחת מהן לא עושה חסד עם הבריאות שלכם לטווח רחוק.

דיאטת מיינד, אומרים תומכיה, פועלת למניעת האטה או פגיעה בפעילות המוח והופעת דמנציה [MIND - קיצור של Mediterranean-DASH Intervention for Neurodegenerative Delay. ובתרגום חופשי מאד: התערבות דאש (גם סוג של דיאטה) -ים תיכונית לדחיית התנוונות של רקמות העצבים. שימו לב שהאותיות הראשונות של כל מילה מרכיבות את השם "mind"].

אז איך היא עובדת? בקיצור: על ידי אכילת יותר מזונות העמוסים בחומצות שומן-אומגה 3 ונוגדי חמצון, הנלחמים במחלות וצריכת פחות מזונות דלקתיים (חמאה, גבינה, בשר אדום).

ההבטחות האלה די מדהימות ולדיאטת מיינד יש גיבוי מדעי. יתרה מכך, היא קלה יותר ליישום מהדיאטה הים תיכונית הפופולרית, שיכולה להיות מעט מגבילה ומחייבת אתכם לאכול דגים כל יום. בנוסף, דיאטת מיינד אפילו מאפשרת לכם לשתות מעט יין.

אז האם דיאטת מיינד מתאימה לכם ובכלל אפקטיבית?

גם לנו היו שאלות. לכן יצרנו קשר עם מומחים בתחום כדי שיתנו לנו תשובות.

ראשית, מהי דיאטת מיינד?

בעיקרון, היא דוגלת באכילת הרבה דגנים, ירקות, פירות יער, דגים ואפילו מעט יין.

האפידמיולוגית התזונתית, מרתה קלייר מוריס, יצרה את דיאטת מיינד מתוך עשרות שנות חקר המוח שלה ובנתה אותה במיוחד כדי למנוע אלצהיימר בקרב אנשים בני 65 ומעלה.

מהם היתרונות של דיאטת מיינד?

"מזון הוא אחד המנופים החשובים ביותר שאנו מכירים, בכל הנוגע לבריאות המוח", אומר ד"ר דרו רמזי.

אבל המעלות של דיאטת מיינד לא מסתכמים רק בשיפור יכולות המוח. מחקר משנת 2021 ב-"British Journal of Nutrition", מצא שאנשים בדיאטת מיינד הפחיתו את הסיכון שלהם למצבים קרדיווסקולריים כמו יתר לחץ דם, התקף לב ושבץ מוחי.

מהן המגרעות של דיאטת מיינד?

רוב המחקר עליה הראה רק קשר, לא סיבה ישירה, אומר ד"ר בריאן סנט פייר, אז בעצם אין הוכחה שלבדה גורמת למוח חד יותר.

תכלס, האם כדאי לנסות את דיאטת מיינד?

גם אם אתם צעירים מגיל 65 ואין לכם היסטוריה משפחתית של מחלות נוירולוגיות, דיאטת מיינד היא דרך חיים נכונה, אומר סנט פייר.

צריכת יותר פירות וירקות, בתוספת דגים העשירים באומגה 3, היא המלצה שדיאטניות תמיד נותנות, לא רק לבריאות המוח. ואם אתם יכולים לעשות את זה בלי כאב הראש של ספירת קלוריות, על אחת כמה וכמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר