הנורות האדומות

בדקו את עצמכם: האם אתם מכורים לקפה?

מרגישים עצבניים? צריכים יותר ויותר כוסות קפה? הבשורה הקשה: התמכרתם | הבשורה הטובה: יש דרך לשמור על איזון וליהנות מהקפה בלי להתמכר • כך תדעו אם התמכרתם (בריאות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
"לא לדבר איתי לפני הקפה?" ובכן - אתה מכור (צילום: כותב השורות)

יש אנשים שלא יכולים להתחיל את היום בלי קפה ויש אנשים שעדיין לא הכירו במעלתו של הקפה. איך זה יכול להיות? ובכן, העולם שלנו בנוי מהרבה מאוד אנשים עם הרבה מאוד דעות, ולצערנו לא כולם גילו את האור – למרות שעמוק בלב הם יודעים את האמת.

טוב נו, ממשפט הפתיחה אתם יכולים להבין שכותב השורות שותה קפה והרבה. מה זה שותה?! "קפה לא שותים, קפה אוהבים", אומר המשפט הכל כך נכון.

קפה לא שותים - קפה אוהבים (צילום ושתיה: כותב השורות)

אבל, מה קורה למי שמתמכר יותר מדי לקפה? האם זה מסוכן? האם עליו לעצור בחדות את שתית הקפה שלו?

ראשית, בואו נבדוק האם אנחנו מכורים לקפה.

שמחים או עצובים?

קפאין יוצר אדרנלין, זאת בעקבות הורמון הדופמין שהוא מפריש. הדופמין אמור לסייע לנו להרגיש טוב יותר בתחושה הכללית. בדקו עם עצמכם מה קורה כאשר הפסקתם לשתות לכמה ימים קפה. האם אתם עצובים יותר? האם זה כלל לא השפיע על מצב הרוח שלכם? אם התשובה היא שנעשיתם עצבניים יותר – התמכרתם.

ריכוז

המשך ישיר להשפעתו של הקפאין וחומר הדופמין שהוא מפריש זה עניין הריכוז. הקפה עוזר לנו להיכנס לפוקוס ולבצע משימות בריכוז רב. אם הפסקתם לשתות קפה ואתם מוצאים את עצמכם קוראים את השורות הללו מספר פעמים כדי להבין מה נכתב בהם – ובכן, התמכרתם.

אם הפסקתם לשתות קפה ואתם מוצאים את עצמכם קוראים את השורות הללו מספר פעמים כדי להבין מה נכתב בהם – ובכן, התמכרתם.

והרי הבשורה: אם שמתם לב שהשורה האחרונה חוזרת על עצמה פעמיים – אתם בריכוז גבוה. שאפו. לא מובן מאליו בדור של היום.

הכל בראש

אם אתם כל הזמן אומרים לעצמכם "אין, בלי קפה היום שלי לא משהו", "בלי קפה לא שווה לעשות היום כלום", – אתם מכורים. התמכרות איננה רק פיזית, אלא גם בראש.

מי שיש לו מנה - רוצה מאתיים

אם אתם שמים לב שברבות הזמן אתם צריכים יותר ויותר כוסות קפה, כוס אחת כבר לא עוזרת לכם להתרכז ואתם צריכים עוד כמה כדי 'לדחוף' את היום – סימן שהתמכרתם.

צריכים עוד כוס קפה? זהירות מהתמכרות (צילום: ניחשתם נכון - כותב השורות)

לא מרגיע

קפה אמור ליצור אדרנלין, אך באיזשהו מקום תפקידו של הקפה להרגיע אותנו בשביל להתחיל את היום 'כמו שצריך', אם שתיתם קפה והוא רק הקפיץ אתכם והפך אתכם לעצבניים יותר – התמכרתם.

זה יהיה בדיוק הזמן הנכון להיכנס לכתבה שמסבירה כמה כוסות קפה כדאי לשתות כל יום.

רוצים לא להתמכר לקפה? קבלו טיפ נחמד: חוקרים מצאו ובדקו מי שמדלג אפילו יום אחד על שתית קפה (שותה יום כן יום לא) – חווה תהליכי גמילה והסיכוי שהוא לא יתמכר לקופאין - גבוה.

התמכרתם ורוצים להיגמל? עשו זאת בהדרגה על מנת לתת לגוף זמן להסתגל למצב החדש.

חשוב לזכור: שתית כשלוש עד ארבע כוסות קפה יכולה להיטיב עם הבריאות, לכן, כמו כל דבר בחיים, שמרו על איזון, שתו בכמות נכונה – ברכו "שהכל" ותהנו.

  • הכותב איננו רופא, אין באמור בכתבה להוות כתחליף ליעוץ מקצועי או טיפול רפואי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר