אאא

נניח שאתם עובדים מהבית. הבוקר שלכם היה עמוס בפגישות, ילדים אנרגטיים וכל הנלווה לכך. והנה, הגיעה השעה שלוש אחר הצהריים ואתם בקושי מצליחים להשאיר את עיניכם פקוחות. כן, כוס קפה היא לגמרי אופציה, אבל בואו נודה על האמת, היא לא באמת מועילה. אז אתם שוקלים לקחת תנומה, פסק זמן מתוק מהלחץ והעייפות של היום. אבל כמה זמן צריכה לארוך שנת הצהריים שלכם והאם תצליחו להירדם בלילה? פנינו לד"ר רבקה רובינס, מומחית שינה, כדי שתענה על כל השאלות שלנו.

1. ובכן, אורך תנומת הצהריים המושלמת הוא 10-20 דקות

תזמון הוא הכל וד"ר רובינס מצדדת במחקרים שהגיעו למסקנה ש-10-20 דקות הן פרק הזמן המושלם לשנ"ץ. "לינה במשך פחות מעשר דקות אינה יכולה להבטיח שתיהנו מההשפעות המעוררות שיש לה ונמנום במשך 30 דקות ומעלה עלול לשלוח אתכם לאזור השינה העמוק ולהקשות עליכם להתעורר", היא מציינת. "תנומת כוח", בעגה המקצועית, של כ-20 דקות, אמורה להספיק ובאמצעותה תוכלו לעבור בשלום את הקריסה הקטנה שאתם חווים אחר הצהריים, מבלי לצרוך קפאין או ממריצים אחרים שיפגעו בשנת הלילה שלכם.

2. הזמן האידאלי לנמנם הוא בין השעות 14:00 ל-16:00

אוקיי, אתם יודעים שעליכם לכוון שעון מעורר כדי להקיץ משינה של 10-20 דקות, אך האם זה משנה מתי היא תתרחש? כן. השעה האולטימטיבית ללינה ביום היא בשעות אחר הצהריים, בין השעות 2 ל-4 וד"ר רובינס מסבירה: "טמפרטורת גופנו יורדת בשעות אלו - מה שמגביר את הדחף שלנו לנוח".

3. אם יש לכם נדודי שינה, וותרו על שנ"ץ

אמנם תנומות צהריים יכולות להועיל לאנשים רבים, אך ד"ר רובינס מתריעה כי הקבוצה היחידה שלא צריכה לעשות זאת היא של סובלים מנדודי שינה. "לאנשים אלה יהיה הרבה יותר טוב לא לישון ולבנות את 'לחץ השינה' שלהם, או את הדחף לישון בלילה, כך שכאשר שעת השינה שלהם תגיע, הם יהיו עייפים באופן אופטימלי ויהיו בעלי סיכויים גבוהים להירדם".

4. עליכם לנמנם באותה שעה ומקום בכל יום

עקביות היא המפתח, אנשים. ד"ר רובינס אומרת כי תנומה באותו זמן ובאותו מקום בכל יום, מאלצת את גופכם להתרגל. "אתם לא רק תירדמו מהר יותר, אלא גם תלמדו להתעורר ללא נודניק".

אין מה לומר, שינה במשרד מעולם לא נראתה לנו הגיונית יותר.