חושבים שאתם מנומסים? המארחים שלכם טוענים אחרת

אף אחד לא הסביר לכם שזה לא בסדר לפנות צלחות בזמן שאנשים עדיין יושבים מסביב לשולחן. אז כדי להקל עליכם, ריכזנו רשימת חוקים לאורחים ולמארחים (אימון אישי, משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כילדים, נאמר לכם לשים לב להתנהגותכם ולהימנע מלדחוף חברים לארגז החול. אבל אז, כשהפכתם למבוגרים, גיליתם שישנה מערכת חוקים אחרת, פחות ברורה מאליה, שמצפים מכם לפעול לפיה: נימוסי שולחן. בניגוד לגיל הרך, אף אחד לא הסביר לכם שזה ממש לא הולם לפנות צלחות בזמן שאנשים עדיין יושבים או לספוג יין שנשפך עם מפית פשתן. לכן, כדי להקל על העניינים, ריכזנו עבורכם רשימת חוקים מהמומחים - הן למארחים והן לאורחים - כדי שלא תהפכו לנושא השיחה (ולא באופן חיובי) בנסיעה של כולם הביתה.

1. אל תהיו 'נודניקים' עם הגבלות התזונה שלכם

אנחנו בעידן כזה שבו הכל אורגני / נטול גלוטן / טבעוני. אבל זה לא אומר שבעלת הבית יכולה לקחת אחריות עליכם (ועל דיאטת הקטו שלכם) בין ים האורחים האחרים. לדברי לי קורדון, מנהלת קריאייטיב של "דוסייגיב", בלוג סגנון חיים המתמקד בנימוסים, רעיונות למתנות וכו', "אתם לא יכולים לצפות ממארחים להכיל כל שגעון בריאות אופנתי, דיאטה או ניקוי. אם אתם מצויים במשטר אכילה קפדני מבחירה, הייתי אומרת שתאכלו מה שאתם יכולים מהצלחת שלכם ואל תפנו את תשומת הלב של הנוכחים למה שאתם בוחרים לצרוך / לא. (הערות בסגנון של "לחם עושה לי בלגן בבטן" עשויות לגרום לאדם שיושב לידכם, שזה עתה חיסל ארבע לחמניות, להרגיש קצת לא בנוח.)

אם אתם מודאגים שתישארו רעבים, אכלו משהו קטן לפני או שפשוט לא תגיעו לאירוע. זכרו, להיות אדיבים = לשים את הזולת במקום הראשון ואתם אף פעם לא רוצים להעליב את מי שהזמין אתכם בחביבות לביתו".

2. הימנעו מלבלות את כל זמנכם במטבח

"בחרו משהו שאפשר להכין מבעוד מועד ולהגיש במנה אחת לשולחן", אומרת ג'וליאן פרייזר, מייסדת הבלוג "דיאלוג ניו יורק סיטי", שלמדה ב"פרנדי", בית הספר הטוב ביותר לבישול בצרפת.

"המפתח לאירוח מעולה הוא לא להיות תקועים במטבח כשהאורחים מגיעים. כמו כן, השאירו את הקינוח לקונדיטורים שמכינים אותו הכי טוב ובחרו במשהו קל יותר, כמו קפה או עוגה בחושה".

3. מפית פשתן לניקוי יין אדום שנשפך - מחוץ לתחום

נוזלים נשפכים. אלה החיים. אבל הצורה שבה אתם מתמודדים עם הדליפה חשובה יותר מהכתם עצמו. לפי דיאן גוטסמן, מחברת הספר "נימוסים מודרניים לחיים טובים יותר", בתרגום חופשי, "במקרה של תקלה מצערת, שאלו את המארח באילו מגבות הוא מעדיף להשתמש כדי לנקות את הכתם". לשם כך, גם קרולינה הנסון, ראש תחום עיצוב בחברת לריצוף וריהוט, ממליצה להחזיק מעט סבון בהישג יד לפני הגעת האורחים. "אם משהו נוזל, אתם יכולים פשוט לנגב אותו עם מטלית לחה ואז לשפשף עם אחת נקיה, מים חמים ותמיסת סבון... רק זכרו לספוח הכל עם מטלית יבשה לאחר מכן".

4. אסור לפנות את הצלחות מהשולחן מוקדם מדי

אנחנו מבינים את זה - השעון בדיוק הראה שכבר 1 בלילה, ונראה שאף אחד לא מתקדם לכיוון היציאה. עם זאת, לדברי גוטסמן, לעולם אל תתחילו לפנות צלחות כשאנשים עדיין יושבים ומפטפטים סביב השולחן. "אם המארח יושב ונהנה מהאורחים שלו, אל תיקחו את הכלים לכיור המטבח", היא אומרת. "זה מרמז לאורחים האחרים שעליהם למהר בארוחתם, או גרוע מכך, שגם הם צריכים לזנק ולעזור עם הכלים. הציעו למארח שלכם יד בהכנת אוכל או בניקיון, אך כבדו את רצונו אם הוא דוחה את הצעתכם. תמיד בצעו את ההנחיה שלו".

5. אין להביא מתנה שדורשת מקום במקרר

לא מומלץ לבוא בידיים ריקות, אבל אתם לא רוצים להעניק משהו שיצור יותר עבודה למארחים שלכם. "רבים מאתנו גרים בדירות ובבתים קטנים ולמקררים שלנו אין מקום בלתי מוגבל. עם כל המשקאות וההכנות לארוחה שם (שלא לדבר על האוכל של המארחים עצמם), לא יהיה מקום לשישייה מגושמת של בירה", מסבירה קים רוברטס, בלוגרית מאחורי האתר "פידמייפרנדס.קום".

"הגיוני שתניחו שהמארחת שלכם נהנית לבשל, אז תנו לה משהו שהיא יכולה להשתמש בו לארוחה הקרובה (או שאולי לא תרכוש לעצמה). פנו למאפייה ליד ביתכם ושאלו אותם מה כדאי. שוק הוא גם מקום מצוין למצוא בו כמה מותגים מקומיים של שמן זית וחומץ משובחים".

6. להופיע באיחור אופנתי - לא אופנתי בכלל

זה נחמד לתת למארחים קצת זמן להתכונן, אבל אתם לא רוצים להיות האורחים שמופיעים באיחור של שעה. "חשוב לעמוד בזמנים, כדי שלא תמצאו את עצמכם מצלצלים בפעמון הדלת לאחר שכל המסובים התמקמו ליד השולחן, או גרוע מכך, מחכים לכם כשהאוכל מוכן וכבר מתקרר", מסבירה גרוסמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר