פאנל סוער

קלדרון: אלחם למען עולם התורה; גפני: תודה לבנט

ב'כנס רמלה' נערך פאנל סוער על יחס החברה הישראלית למיעוטים, שרובו עסק במגזר החרדי. ח"כ רות קלדרון הצהירה כי אם תחוש שעולם התורה בסכנה תהיה הראשונה שתצא להילחם. הרב יהושע שפירא הטיח בה כי היא לא תלמיד חכם וח"כ משה גפני הודה לנפתלי בנט על הנתק עם החרדים. סיקור (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: ישראל כהן)

פאנל סוער נערך הבוקר (שלישי) במסגרת כנס רמלה במהלכו השתתפו שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט, חבר-הכנסת משה גפני מ'יהדות התורה', ח"כ רות קלדרון מ'יש עתיד' והרב יהושע שפירא, רב ישבת ההסדר בר"ג.

במסגרת הדיון שעסק בנושא היחס של החברה הישראלית למיעוטים ובהם המגזר החרדי וכן בנושא השוויון בנטל התגלו חילוקי דעות חריפים בין הדוברים כשדווקא חברת הכנסת רות קלדרון התייחסה בתחילת דבריה לסוגיית לימוד התורה והודיעה בנחרצות כי יש לאפשר לכל מי שחפץ ללמוד תורה - לעשות זאת.

"אם יהיה מצב בו יכריחו אנשים שהינם אוהבי תורה, שלא ללמוד תורה ויעשו זאת בכפייה זהו גם חוסר בשוויון בנטל ואין לעשות זאת", הצהירה קלדרון.

לדבריה, "שוויון בנטל הוא לא לקחת חרדים ולשים אותם חלילה בצבא (בכוח), זו טיפשות. אלא הזמנה של כלל הציבור לקחת חלק בשירות הלאומי הצבאי והאזרחי ובכלל זה, חרדים, חילונים, נשים וגברים, ערבים ויהודים, כל חלקי האוכלוסיה".

בהמשך, במענה לשאלה, אף השיבה קלדרון כי היא תהיה הראשונה לצאת במלחמה אם תחוש שעולם התורה בסכנה.

ח"כ גפני התייחס בהומור לוויכוח שנוצר אמש ברשת החברתית פייסבוק בו קראו אנשי שמאל לח"כ רות קלדרון להחרים את האירוע, וזאת בשל הסיבה שתוכנן על-ידי ארגון ימני ואמר: "אין כאן שוויון בנטל כי כולכם משתמשים בפייסבוק ואילו אני לא משתמש".

"מספיק לי שיאיר לפיד משתמש", גיחך גפני, "אני לא צריך גם".

ח"כ קלדרון העירה לגפני ואמרה כי "אפשר ללמוד שם משניות". גפני בתגובה: "אני לומד את המשנה היומית בבית הכנסת, לא צריך להגיע לפייסבוק בשביל זה. עם כל הכבוד כלכלה לא מנהלים דרך זה וודאי שלא בחג שביעי של פסח", עקץ גפני שוב את שר האוצר החדש.

קלדרון דיברה על הברית הטקטית שנוצרה בין מנהיג המפלגה שלה יאיר לפיד לבין יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ואמרה כי היא שמחה שהיא נוצרה.

"שנים רבות חיכינו בציבור החילוני לברית הזאת, חיכינו שתושיטו לנו יד ונוכל לפעול ביחד", אמרה קלדרון, "אני שמחה שזה קרה וששיתוף הפעולה מתרחב לנושאים רבים".

"לדעתי", הוסיפה קלדרון, "הציבור הציוני דתי ויתר על חלק מהמישורים הערכיים לטובת הישראליות וטוב שזה קרה".

קלדרון טענה כי בתי המדרש החילונים מופלים לרעה לעומת הישיבות והכוללים הציונים דתיים והחרדים, גפני התרעם על כך בטענה שהדבר איננו נכון.

בשלב זה הזדעק הרב יהושע שפירא מהרבנים החרד"לים בציונות הדתית וזעק לעברה של קלדרון: "את לא תלמיד חכם ועלייך לדעת זאת. כמו שבישיבה שלי לא ייתנו תואר למנהל עסקים ולעריכת דין כי לזה צריך אוניברסיטה כך אין סיבה שלבית המדרש שלך יתנו תוקף ללמוד תורה".

בסיום הפאנל, פנה גפני לנפתלי בנט והודה לו על-כך שבזכות הברית שלו עם לפיד החרדים נשארו באופוזיציה. "חששתי בשנים האחרונות מפני התקרבות שעלולה להיות בין החרדים לציונים דתיים וההשפעה שהדבר עלול לגרום להם, גם בנושאים הימניים, ולכן אני שמח שהעמדתם אותנו במקומנו הטבעי, רחוקים ממכם".

"ברור לי", הוסיף גפני, "כי המטרה האמיתית של לפיד ושותפיו הייתה להקים ממשלה ללא חרדים וכל הנושאים האידיאולוגים כביכול היו כסות לסיבה האמיתית והיא 'הדרת החרדים'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר