שימו לב: תוספי תזונה עלולים לגרום לבעיות בריאותיות

תוספי תזונה המיועדים לסיוע בירידה במשקל, להגברת אנרגיה או לבניית שריר, עלולים לפגוע בבריאות שלכם, על פי מחקר שפורסם לאחרונה. לכן, עליכם להיות זהירים בצריכתם (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כ-1,000 בני אדם מתחת לגיל 25 דיווחו על בעיות רפואיות הקשורות לשימוש בתוספי מזון, בין השנים 2005 ל-2015. נתוני מנהל המזון והתרופות האמריקאי הראו כי 40% מהחולים הללו חוו אירועים בריאותיים חמורים, כגון ביקורים בבתי חולים או מוגבלויות כלשהן. יותר מכך, 166 אשפוזים ו-22 מקרי מוות היו קשורים לתוספים. ראוי לציין שמחקר זה נערך בקרב אנשים צעירים יותר והממצאים אינם משקפים את הסכנות של שימוש בתוספים בקרב אנשים מבוגרים.

ובכל זאת, זה לא אומר שאתם לא צריכים להיות מודאגים, במיוחד אם אתם נוטלים תרופות.

"תוספי תזונה רבים יכולים לחבל בפעילות של תרופות שאנשים נוטלים ולקיים עמן קשר, במיוחד כאלו המיועדות ללב שלהם", אמר ד"ר ג'ון וייט לאתר "בריאות הגבר". "בנוסף, לפעמים לתוספים יש עקבות של תרופות שאינן מתויגות על המוצר".

כמובן, לא כל תוספת מסוכנת, אך מוצרים המשווקים ככאלו המסייעים להפחתת משקל, לבניית שריר ולהענקת אנרגיה, הגדילו את הסיכון לתופעות לוואי שליליות, יותר מוויטמינים.

זו לא הפעם הראשונה שתוספים כאלו מסומנים כמסוכנים. בחודש אפריל, חוקרים מצאו כי כמה תוספים לפיתוח הגוף הכילו סטרואידים אנבוליים שלא נכללו בתווית שלהם, על פי מחקר. סטרואידים סינתטיים מחקים טסטוסטרון, אבל יש כמה תופעות לוואי לא נעימות בכלל בצידם: נזק לכבד, גידולים סרטניים, הקרחה בטרם עת ועוד. אנשים שלקחו תוספי תזונה לספורטאים, עם סטרואידים, חוו בעיות בכבד, כאבי בטן ובחילות, המקושרים לשימוש בתוספת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר