הדתי מגיב לרב

נפתלי בנט על דברי הרב שלום כהן: "תתביישו לכם"

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן תקף אמש (מוצאי שבת) בחריפות את חובשי הכיפות הסרוגות וכינה אותם "עמלק". מי שממהר להגיב הוא יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט, שדורש מהרבנים: "גם אם אתם לא בממשלה, גם אם יש מחלוקות פוליטיות - עליכם לגנות ולהוקיע שיח שכזה" (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הרב שלום כהן ונפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

הדתי מגיב לרב: דבריו החריפים של חבר מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, הגאון רבי שלום כהן, ראש ישיבת "פורת יוסף", נגד חובשי הכיפות הסרוגות, זוכים הבוקר (ראשון) למענה על-ידי יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט.

במהלך השיעור השבועי של מרן הגר"ע יוסף, דיבר הרב שלום כהן בחריפות נגד חובשי הכיפות הסרוגות ואמר כי "כתוב 'כי יד על כס י-ה מלחמה לה' בעמלק', אמרו חכמים ש'אין הכיסא שלם כל עוד יש עמלק', מה זה כל עוד, ואין הכיסא שלם, 'כס' זה כיפה סרוגה, שומעים? כל עוד ויש כיפה סרוגה אין הכיסא שלם, זה עמלק, מתי יהיה הכיסא שלם? כשאין כיפה סרוגה".

על האפשרות כי ייבחרו רבנים חובשי כיפות סרוגות, אמר הרב שלום כהן כי "אנחנו מסכנים אם יהיה לנו רב, אמרתי את זה לאבא שלו (לאביו של הרב שמואל אליהו - ח.ש.) על יד דרוקמן וכל אנשי עמלק. אלה יהודים אלה?".

בתגובה לדבריו של הרב שלום כהן, יוצא הבוקר השר נפתלי בנט בדף הפייסבוק שלו בהתקפה נגדית, תחת הכותרת: "תתביישו לכם", משל הוא מגיב לפוליטיקאי זניח ולא לרב בישראל.

תחילה, מצטט בנט את הרב כהן וכותב: "חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום כהן, תקף אתמול בדרשה שנשא ליד הרב עובדיה יוסף את ציבור הכיפות הסרוגות, וכינה אותם 'עמלק'. מתוך דבריו: 'כתוב מלחמה לה' בעמלק. אין הכסא שלם כל עוד שיש עמלק. כס זה כיפה סרוגה. כל עוד שיש כיפה סרוגה, אין הכסא שלם! זה עמלק... מתי יהיה הכסא שלם? כשאין כיפה סרוגה... אלה יהודים אלה?'".

"למי שלא יודע", כותב בנט, "עמלק זהו הביטוי בו מתייחסים למי שיש למחות אותו מעל פני האדמה. לא פחות".

"ברגעים אלה, אלפי חובשי כיפות סרוגות נמצאים מהגבול בסוריה ועד גבול מצרים, מרמת המחט"ים ועד אחרוני החיילים, ויורקים דם כדי להגן, גם על כבוד הרב", ממשיך יו"ר הבית היהודי.

"בימים אלה מתקיימות אזכרות לחבריי לנשק ממלחמת לבנון השניה, שמסרו נפשם, בהם חילונים ובהם חובשי כיפות סרוגות, חלקם נפלו עטורי צל"שים על גבורתם. להם גם, למען השם, קורא הרב 'עמלק'", מטיח בנט.

"ברגעים אלה, יושבים אלפי בחורים חובשי כיפות סרוגות, עם מוריהם ורבניהם ולומדים תורה בישיבות ההסדר והגבוהות. בשלב מאוחר יותר הם גם ישרתו בצבא הגנה לישראל", כותב בנט ומוסיף, "לכל אלה קורא הרב 'עמלק'. ומכנה אותם 'לא יהודים'".

הרב שלום כהן: חובשי הכיפות הסרוגות הם עמלק • צפו בוידאו (צילום: ישי כהן)

השר נפתלי בנט ממשיך וכותב כי "בימים אלה, פועל בלי הפסקה 'הבית היהודי' להקטין את הפגיעה בעולם התורה ומצליח בכך (כן, גם מסין הרחוקה הפכתי עולמות בעניין)".

הבית היהודי הביא גם -- בהצלחה רבה -- לתוכנית 'שוויון בנטל' שתהיה מאוזנת יותר כלפי הציבור החרדי ותכיר בערך לימוד התורה כערך לאומי, גם הבית היהודי זה עמלק", כותב בנט ולא מבין שהחוק הזה הוא חלק מהסיבה להתקפה נגדם.

"זה לא הכל", מוסיף בנט, "בדרשתו, הזכיר הרב שלום כהן את 'דרוקמן וכל אנשי עמלק': הוא התכוון כמובן לרב דרוקמן, חתן פרס ישראל, ראש ישיבת אור עציון, הרב שחגג לא מזמן שמונים במעמד ראש הממשלה, אירוע בו השתתפתי יחד עם אלפי תלמידים בוגרי בני עקיבא. כולם עמלקים, כמובן".

בנט, למד מאחיו הפוליטיקאי לפיד, ואיך לא, מרשה לעצמו לפנות לרבנים בדרישות כאלו ואחרות. "ערב תשעה באב, אני קורא לכל מנהיגי ונציגי הציבור החרדי, מהרב עובדיה יוסף, שישב בעת הדרשה סמוך לרב שלום כהן, ועד לנציגים הפוליטיים: גם אם אתם לא בממשלה, גם אם יש מחלוקות פוליטיות - עליכם לגנות ולהוקיע שיח שכזה. אני מבקש ומצפה כי תעשו זאת כבר הבוקר, לפני שיהיה מאוחר מדי".

"לא אתן שימשיך מסע ההסתה נגד ציבור הכיפות הסרוגות", כותב בנט לסיום, "אני גאה בכיפות הסרוגות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר