ניסו להפריע לנאומה

רגב לעגה למפגינים שצרחו מולה בטקס: "אין לכם מה לעשות, משועממים"

שרת התחבורה נאמה בטקס הנחת אבן פינה לקו הכחול של הרכבת הקלה בראשל"צ וספגה קריאות ביניים של מתנגדי החקיקה המשפטית. רגב עקצה: "אם הם היו מבינים מה אנחנו עושים - הם היו אומרים תודה" (אקטואליה)

יהודה גל | כיכר השבת |
שרת התחבורה רגב בהנחת אבן הפינה לקו הכחול (צילום: עידן סבח)

שרת התחבורה מירי רגב, הגיעה היום (רביעי) להשתתף במעמד טקס הנחת אבן הפינה לקו הכחול של מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב.

בנאומה אמרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנחנו מחברים את המרחב הדרומי של גוש דן, מראשון לציון ועד נס ציונה ורחובות, במערכת הסעת המונים חשמלית מתקדמת, נוחה ואמינה. ראשון לציון הופכת ל'האב' תחבורתי שבו ייפגשו הקו הכחול עם הקו החום שמגיע מרמלה ולוד ומתחבר לקו האדום. רכבות קלות וכבדות, אוטובוסים מהירים, ושבילי אופניים כמובן. זה הפתרון לגודש ולהורדת יוקר המחיה."

לפי הדיווח של הכתב מאיר תורג'מן ב ynet' במהלך נאומה, מפגינים נגד החקיקה המשפטית הפריעו עם צעקות מחאה וקריאות ביניים.

בין היתר הם צעקו לה "בושה" ו"הון, שלטון, עולם תחתון", רגב השיבה להם: "במקום שהחברים יבינו שהתחבורה הציבורית היא למענם, הם מפגינים כי משעמם להם וכי אין להם מה לעשות".

היא הוסיפה: "אם הם היו מבינים מה אנחנו עושים - היו אומרים תודה".

בהמשך התייחסה רגב לקו הכחול, ואמרה כי "הגודש בכבישים עולה לנו 40 מילארד שקלים. הקו הכחול מביא בשורה, הוא אמור להסתיים בשנת 2028. נעשה הכל לקדם את סיום העבודות בזמן".

ראש עיריית ראשל"צ רז קינסטליך אמר : "היום אנחנו הופכים את החזון למציאות ומביאים בשורה לעיר ראשון לציון ולתושביה. ראשון לציון נמצאת בעיצומה של מהפכה תחבורתית מובילה פרויקטים בהיקף של כ-18 מיליארד שקל, בעוד כחמש שנים, העיר ראשון לציון תהפוך לעיר המובילה תחבורתית בכל האזור.״.

קינסטליך הוסיף כי "ההערכה היא שיעלו על מערכת הסעת ההמונים שתעבור בערי השפלה יותר מ-70 אלף נוסעים".

המבוסס על אוטובוסים חשמליים מתקדמים ורבי קיבולת הנעים על נתיב תחבורה בלעדי ומופרד. האוטובוסים המהירים מקבלים עדיפות בצמתים וברמזורים, וכך מובטחים לנוסעים עמידה בזמנים וזמני הגעה אמינים ומדויקים, וחווית נסיעה משופרת. בתחנות וברכב יותקנו צגים אלקטרוניים המספקים מידע על מיקום הקו ועל שעת ההגעה בזמן אמת.

בישראל כבר פועלת מערכת כזו כעשר שנים בהצלחה רבה במטרופולין חיפה: המטרונית. עם זאת, במשרד התחבורה מדגישים כי בקו הכחול יפעלו כלי רכב מתקדמים יותר, בהנעה חשמלית שקטה ונקייה, ועם טכנולוגיות חדשניות שנכנסו לשימוש בשנים האחרונות. הקו יוקם על ידי חברת נתיבי איילון, וצפוי להיפתח במהלך 2028. עלות ההקמה נאמדת בכ-2.9 מיליארד שקלים

מסלול הקו הכחול במטרופולין תל אביב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר