
בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד חברת החשמל, שבמסגרתו תשיב החברה כ-2 מיליון שקלים לכ-1.5 מיליון צרכנים.
הסיבה להחזר היא גבייה לא חוקית של 91 אגורות עבור התראה לפני ניתוק, גם כאשר זו נשלחה בדוא"ל בניגוד להוראה ברורה המחייבת זיכוי במקרה שההודעה לא נשלחה בדואר הרגיל.
הפרשה נחשפה לאחר שצרכן בשם סרגיי מליוכין הבחין בחיוב החריג בחשבונו. הוא חויב במלוא הסכום עבור התראה לפני ניתוק שנשלחה אליו בדוא"ל, אף על פי שחברת החשמל הייתה צריכה להפחית מהחיוב 91 אגורות.
מקור הצורך בהפחתה הוא תיקון שנכנס לתוקף בפברואר 2021, הקובע: כי צרכנים המקבלים התראות באמצעות דוא"ל במקום בדואר פיזי, זכאים לזיכוי אוטומטי בגובה 91 אגורות. זיכוי זה נועד לשקף את החיסכון בעלויות משלוח בדואר רגיל.
חברת החשמל התעלמה באופן שיטתי מתיקון זה ובמשך כמעט שנתיים המשיכה לגבות מהצרכנים את מלוא סכום ההתראה. בעקבות הגילוי, הגיש סרגיי מליוכין תביעה ייצוגית באמצעות עו"ד שי דרעי. חברת החשמל הודתה בטעות לאחר הגשת התביעה, ובדיקה פנימית חשפה כי הזיכוי לא ניתן בלפחות 1.4 מיליון מקרים.
הסדר הפשרה שקיבל אישור מבית המשפט קובע כי חברת החשמל תשיב כ-2 מיליון שקל לכ-1.5 מיליון צרכנים.
עו"ד שי דרעי, שייצג בתביעה, הדגיש כי "זו לא שאלה של סכום אלא של עיקרון". ההחזר נועד לתקן את הגבייה הבלתי חוקית שבוצעה.
0 תגובות