אאא

צריכת הסכום הנכון של סוג הפחמימות הנכון יכול לעזור לשפר את הביצועים הספורטיביים שלכם, להתאוששות מפעילות גופנית ולהרכב הגוף (כלומר, שתראו ממש טוב). בנוסף, חשוב לדעת כי אין שום דבר קסום בפחמימות שגורמות לעודף שומן או רעב מוגבר.

חברי מערכת האתר "בריאות הגבר" חקרו את הידע התזונתי שצרכנו במשך 25 השנים האחרונות, שוחחו עם המומחים הנבונים ביותר על ממצאי המדע המעודכנים ביותר ועשו בהם סדר - הכל כדי לספק לנו את המידע העדכני ביותר על פחמימות.

אז כמה פחמימות אתם צריכים לאכול?

שישה עד שמונה חופנים של פחמימות איכותיות בכל יום. דהיינו: פירות, קטניות, דגנים מלאים, תפוחי אדמה ובטטות. ביסודו של דבר, כל דבר שאתם יכולים לתלוש מהקרקע או לקטוף מהעץ.

מחקרים מראים שעליכם לאכול שש עד עשר מנות של פירות וירקות ביום כדי לעזור להילחם במחלות ולשמור על משקל בריא.

בתוך התמונה הגדולה של התזונה שלכם, אתם נדרשים לצרוך 4 אחוזים של פחמימות כחלק מהתפריט היומי הכולל 2,600 קלוריות וכדאי שיהיו עשירות בסיבים.

רגע, הסוכר בפירות - הוא לא רע לנו?

לא, אל תפסיקו לאכול פירות. עליכם לאכול ארבעה תפוחים כדי לבלוע בערך את אותה כמות של סוכר כמו בכוס קוקה קולה אחת גדולה. בנוסף, בפירות יש ויטמינים, מינרלים וכן סיבים.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

ד"ר מייק ראסל, יועץ תזונתי לגברים, מסביר:

אז איך תאכלו יותר פחמימות איכותיות?

האסטרטגיה שלכם: להפיץ את התוצרת במהלך היום. לדוגמה:

ארוחת בוקר: קערה של יוגורט עם חצי כוס אוכמניות + 1 בננה פרוסה (2 מנות)

ארוחת ביניים: 1 אגס, 1 תפוח, או 2 קלמנטינות (מנה אחת)

ארוחת צהריים: סלט עם 1/2 כוס עגבניות שרי ו-1/4 כוס תפוחי אדמה מקולפים (3 מנות)

חטיף אחר הצהריים: קומץ אגוזים או זרעים ו-2 גזרים גדולים (2 מנות)

ארוחת ערב: חלבון בתוספת חצי כוס קינואה מבושלת, או אורז מלא עם מנה של ירקות מוקפצים (2 מנות)