שיבולת שועל: הפתרון המפתיע לעור פנים יבש

מחפשת לחסוך כסף על טיפוח העור (ובכלל)? פתיתי שיבולת שועל הם אולי הפתרון בשבילך. מעבר לאפשרויות הרבות של ארוחת בוקר שהם מספקים, הם גם מעולים בהרגעת עור יבש ומגרד (יופי)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

השימוש בשיבולת שועל בטיפוח העור מתוארך כבר בשנת 2000, במצרים. שם נעשה שימוש במרחצאות שיבולת שועל כדי לרפא מחלות עור שונות. במאה האחרונה, היא הפכה לאחד המרכיבים הראשונים שאושרו על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (בשנת 1989, הוגדרה כ"בטוחה ויעילה" ושוב בשנת 2003, כ"מגינה על העור").

אז מהם היתרונות של שיבולת שועל?

שיבולת שועל מכילה נוגדי חמצון, ויטמינים, מינרלים ותכונות אנטי דלקתיות - רבות מאותן תכונות שהופכות אותה לאפשרות בריאה לארוחת בוקר (או, בואו נהיה כנים, לארוחת ערב חפוזה), גם הופכות אותה למועילה לעור.

אם נהיה יותר פרטניות, בשיבולת שועל יש שני מרכיבים עיקריים שמעניקים לה את כוחות העל שלה: avenanthramides ושומנים. Avenanthramides הם קבוצה של נוגדי חמצון שנוגדים דלקת ויכולים לעזור להרגיע גירוד וגירוי בעת שימוש קבוע. הליפידים - שומנים מלחלחים את העור ושומרים עליו מפני מפגעים חיצוניים - עניין חיוני למניעת יובש יותר רציני ונפוץ כמו אטופיק דרמטיטיס או אקזמה.

דייסת שיבולת שועל עשירה גם בסאפונינים, שהם תרכובות הנפוצות בדגנים וקטניות שנוספות לעתים קרובות לשמפו, חומרי ניקוי ומשחות שיניים, שמתחברות יחדיו ויוצרות קצף נחמד. מה שמביא אותנו לנקודה הבאה שלנו:

מהן הדרכים שבהן ניתן להשתמש בשיבולת שועל כחלק משגרת טיפוח העור?

השיטה הקלה (והנפוצה) ביותר היא משהו שאמא שלכן אולי גרמה לכן לעשות בזמן שהיו לכן אבעבועות רוח: אמבטיית שיבולת שועל פשוטה. כל מה שאתן צריכות לעשות זה למלא את האמבטיה במים חמימים (אף פעם לא חמים ממש!), לצקת כוס של שיבולת שועל רגילה ולהשרות את הגוף במשך 15 עד 30 דקות, עד לקבלת הקלה בעור המגורה.

יש סיבה מדוע החברים שלנו באקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה ממליצים על אמבט שיבולת שועל כטיפול לכל דבר, החל מאבעבועות רוח, עקיצות דבורה וכוויות שמש.

אפשרות נוספת היא לעשות בעצמכן מסכה. לשם כך, אנו ממליצות על טחינה של גרגרים שלמים לגמרי של שיבולת שועל פשוטה (לא מהסוג המהיר או בטעמים מיוחדים), במעבד מזון או בלנדר, עד שהם הופכים למעין קמח דק. הריסוק גורם לדברים הטובים שיש בשיבולת השועל להיספג טוב יותר בגוף. בנוסף, זה הרבה פחות מגרד מאשר לשפשף דגנים מלאים של שיבולת שועל על העור, לא כך?

לאחר הטחינה, ערבבו את שיבולת השועל עם כף של דבש, (אשר יש לו תכונות אנטיבקטריאליות ויכולות ריפוי נוספות) וכף של מים חמים. מרחו את התערובת באופן שווה על פניכן, תנו לה "לשבת" במשך כמה דקות, בעדינות עסו אותה לתוך העור באמצעות תנועות מעגליות ולבסוף, שטפו הכל עם מים חמים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית