גברים הם ילדים: כך תגרמי לבעלך להקשיב לך (סוף סוף)

נשים נשואות חוות תסכול כשדברים משתבשים - כאלו שיכולים היו להימנע בקלות אם הבעל החביב שלהן פשוט היה משתמש בשכל הישר שלו או לחילופין, מקשיב להן. אז הנה, כך תגרמו לו להתייחס לבקשות שלכן ברצינות (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לעתים, אנו מרגישות שמעבר לכל המטלות שעלינו לבצע כנשים, יש לנו משימה מאיימת נוספת: לגרום לבעל ולילדים שלנו להקשיב לנו. כמה פעמים ביום אתן מרגישות שאתן לא רק מגדלות את ילדיכן, אלא גם את הפרטנר לחיים שלכן - הילד הגדול? האם קשה לו לקבל החלטות בסיסיות או שאתן תמיד צריכות לבקש ממנו לסדר או לעשות דברים אחרים? לרוב האמהות אין ספק שכשנופל לרצפה חפץ כלשהו, עלינו להרים אותו אחת ושתיים ולהניח אותו במקומו. מדוע לבעלים כל כך קשה לממש את החוק הבסיסי הזה? האם זה בכוונה או כלל וכלל לא?

כמונו כמוכן ואנו יכולות להבין את התסכול שנשים נשואות מרגישות כשדברים משתבשים ויוצאים משליטה, שיכולים היו להימנע בקלות אם הבעל החביב שלהן פשוט היה משתמש בשכל הישר שלו, בדיוק כפי שהוא עושה ברוב המקרים. "מה הוא חשב לעצמו? אה, כן, הוא לא באמת חשב".

שאלת מיליון הדולר היא: "איך אוכל לגרום לבעלי להקשיב לי?". השאלה השניה בסך מיליון הדולר היא: "איך אוכל לגרום לבעלי וילדיי להקשיב לי?". לעתים קרובות, בנים זכרים לומדים דפוסי התנהגות מסוימים מאבותיהם. כמה נחמד יהיה אם גברים יהרהרו לעצמם: "אכפת לי איך את מרגישה כשהבית מלוכלך". גבירותיי, זהו לא חלום רחוק.

העצה הטובה ביותר שמנדבת היועצת הזוגית והמשפחתית, שלי סקאס, היא כן, להתייחס לבעל כמו שאתן מתייחסות לילדים כשאתן רוצות שיעשו משהו. להלן כמה המלצות כיצד כדאי לכן להתחיל. זכרו ששינוי התנהגותי לא מתרחש בן לילה וכי תצטרכו לטפטף אותו לבן זוגכן במינונים קטנים, לאט לאט, עד שתשיגו את מבוקשכן. בהצלחה.

1. עדכנו אותו מהן הציפיות שלכן. לדוגמה, אמרו לו: "אני מצפה שתעזור לי עם הנקיון היום. זה גורם לי להרגיש כל כך טוב כשאתה עוזר לי, שאני לא לבד בכל הטירוף הזה". גם אם הוא לא נקף אצבע בבית במשך 5 השנים האחרונות, החמיאו לו ודי בקרוב תתחילו לראות שיפור.

2. התמקדו בדפוס התנהגות אחד שאותו ברצונכן לשנות (גם אם יש מיליון כאלו, ויש). סבלנות היא הכל. הדרך שבה אתן משנות את צורת ההתנהגות שלו, זהה לזו שהייתן נוקטות בה עם יורשי העצר שלכן, כאמור. כשאתן מתמקדות בבעיה אחת ומספרות לבן הזוג שלכן מהי, מצד אחד, דאגו להשתמש במשפטים חיוביים שנותנים תוקף למשאלתכן ומצד שני, להתריע על התוצאה המרה.

לדוגמא: "אני מצפה שתעזור לי עם שטיפת הכלים היום, אבל אם לא תמצא את הכוח לעשות את זה, אני מניחה שלא יהיו לנו צלחות נקיות לארוחת הערב. אז איפה תרצה לצאת לאכול? שמעתי על מסעדה חדשה ויקרה שרציתי ללכת אליה". משפט בסגנון כזה יאלץ אותו לשקול את היתרונות והחסרונות שנלווים לצחצוח הכלים ופשוט לרחוץ אותם.

3. הציעו תמריצים לציות. בקשו ממנו לספר לכן אילו צ'ופרים הוא מעוניין לקבל בתמורה לציות לדבריכן. זכרו לדבוק בבעיה אחת בלבד לעת עתה. אל תביאו את עצמכן לכשלון עוד בטרם התחלתן.

4. עקבו אחר ההשלכות ואל תיכנעו. אם הוא לא עוזר לכן עם הכלים, הכלים פשוט יצטרכו להיות מלוכלכים עד שהוא יפטר מעצלנותו. ראו הוזהרתן! זה עלול להימשך יום, כמה ימים, אפילו שבועות. אל תרימו ידיים; קבעו תקדימים. אם תתייאשו, הוא לא באמת ירגיש צורך לסייע לכן בפעם הבאה ותהיה פעם הבאה, למרבה הצער.

5. ספקו חיזוקים חיוביים. תנו לו תזכורות שובבות והנחיות. עודדו אותו לחשוב על הכל כחוויה מתגמלת ומשמחת. אבל אל תנדנדו לו. שינוי דפוס התנהגות איננו שווה להטרדה, אלא לציפיות ברורות, הנחיות, תזכורות ידידותיות, תגמולים והשלכות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית