הכירו את "דיאטת פסקו": הכי קלה ויעילה שניסינו (וניסינו)

ספירת קלוריות? הגבלת מזון? אלו לא חלק מהדיאטה הים תיכונית וגם לא מהגרסה המשודרגת שלה, דיאטת הפסקו הים תיכונית. אז מה אוכלים במסגרתה ואיך בכל אופן יורדים במשקל? הנה כל הפרטים (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כאשר אתם שומעים את המילה "דיאטה", מיד עולה לכם לראש המושג "ספירת קלוריות" וכן, גם הגבלה של מזון. אבל זה לא המקרה בדיאטה הים תיכונית, המתמקדת בצריכת דגנים מלאים, פירות וירקות, בשר רזה ושומנים בריאים. עכשיו, הגיע הזמן שתפגשו את הגרסה השנייה שלה, דיאטת הפסקו הים תיכונית, שכמעט זהה לה. ד"ר פלישיה סטולר, דיאטנית מוסמכת ותזונאית, מספרת לנו את כל מה שצריך לדעת עליה. המשיכו לקרוא.

מהי דיאטת הפסקו הים תיכונית?

היא כמו התזונה הים תיכונית, אבל דגים הם המקור המרכזי בה לחלבון.

כמו כן, בדומה לדיאטה הים תיכונית, שמן זית הוא צורת השומן העיקרית בדיאטת הפסקו.

מבחינת חלב, מזונות דלי שומן ועשירים בחלבון - כמו יוגורט - מקבלים עדיפות על פני מזונות עתירי שומן ונתרן, כמו גבינה (אם כי אפשרויות ים תיכוניות רזות, כמו פטה, עדיין רלוונטיות).

גם ביצים נכללים בתפריט הזה, אל דאגה.

דגנים מלאים, פירות וירקות, שומנים בריאים, חלבון מהצומח ודגים, כאמור, הם המרכיבים העיקריים פה, בעוד שסוכרים מזוקקים, שומנים רוויים ומזונות מעובדים יש לאכול במשורה.

שימו לב! כדי להצליח בדיאטת הפסקו הים תיכונית בלי להשתעמם, הגיוון בדגים שאתם אוכלים הוא חיוני. "אנחנו תמיד חושבים על סלמון, סלמון, סלמון, לפעמים טונה; אבל יש הרבה דגים נוספים בים", מסבירה סטולר. "באירופה, התזונה סביב הים התיכון כוללת דגים כמו סרדינים, אנשובי, דגים משומרים ודגים מלוחים".

מהם היתרונות של דיאטת הפסקו הים תיכונית?

הלו, חומצות שומן אומגה 3. כלומר, שומנים חיוניים שיכולים להפחית את הסיכון למחלות לב ושבץ, להוריד את לחץ הדם והטריגליצרידים ולסייע בהפחתת דלקות. אומגה 3 עשירה גם בוויטמין D וסלניום, מגנה על הלב מבעיות לב לא סדירות, משפרת את תפקוד כלי הדם ואף יכולה לסייע בהתפתחות נוירולוגית לפני הלידה ולאחריה.

מכיוון שהגוף שלנו אינו מייצר אומגה 3 באופן אוטונומי, הכרחי שנצרוך אותה באמצעות מזון או תוספי מזון - והדגים עמוסים בהם. כמו כן, חומצות שומן אומגה 3 ניתן למצוא בצ'יה, אגוזי מלך, קבנוס, שמן אצות ועוד, אומרת סטולר.

אם אתם עדיין זקוקים לשכנוע, התזונה הים תיכונית יכולה אפילו להגביר את מצב הרוח שלכם וכן בת דודתה מלאת הדגים. במחקר משנת 2017 של "בי אם סי מדיסין", חוקרים עקבו אחר קבוצה של אנשים עם דיכאון במשך 12 שבועות, בזמן שהם נצמדו לתוכנית הארוחות הזו. בסוף המחקר, רוב המשתתפים דיווחו על שיפור משמעותי בסימפטומים שלהם. מדענים גם ציינו קשר בין דגים להפחתת חרדה. למרות שהסבר מובהק לא התגלה, חוקרים מאמינים שאומגה 3 יכולה לעבור למוח בקלות ובתקשורת חיובית עם מולקולות מווסתות מצב רוח ונוירוטרנסמיטורים.

דגים ומזונות ים תיכוניים פופולריים אחרים נמצאו גם כמשפרים כאבי ראש ומיגרנות.

וכמובן, היתרון העיקרי של תוכנית הדיאטה הזו הוא שאין צורך במניית קלוריות ואף קבוצת מזון אינה מודרת לחלוטין מן התפריט (למרות שכפי שצוין, מסוכרים מזוקקים מוטב להימנע וזה טוב לבריאות שלכם בלי קשר).

לסיכום, דיאטת הפסקו ים תיכונית או הים תיכונית הרגילה יכולות להיות דרכים קלות עבורכם לאכול בצורה מזינה יותר (או אפילו אולי לרדת במשקל) מבלי להרגיש שאתם מקפחים את עצמכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר