בלי התעמלות

בדיאטה הצבאית אתם יכולים לרדת 10 קילו בשבוע

קראתם נכון. באמצעות הדיאטה הצבאית אתם עשויים להשיל ממשקלכם עד 10 קילו בשבוע, ללא ספורט או כדורים כלשהם ותוך כדי ליקוק גלידה. משכנע? הנה מה שכדאי לדעת לפני (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ובכן, מסתבר שיש דיאטה חדשה בעיר ששמה די מרמז על אופייה: היא קשה ומאתגרת (אוקיי, כמו תמיד בדיאטה) אבל גם תביא אתכם לגזרת החלומות. או, לפחות, כך מבטיחים ההוגים שלה.

אז כחלק מהחקירה המתמשכת שלנו על דרכים לרדת במשקל, פנינו למומחים בתחום על מנת שיעזרו לנו לקבוע אם היא אכן טובה או סתם טרנדית ותו לא וגילינו שמדובר בתוכנית אכילה רצחנית שלעתים נשמעת כמו מתיחה (ולא של השרירים).

כפי שקראתם בכותרת, אתם עשויים באמצעותה להשיל ממשקלכם עד 10 קילו בשבוע, ללא פעילות גופנית ותוך כדי ליקוק גלידת וניל (ודי הרבה ממנה, למעשה) ואין צורך שתקנו שום כדורים או שיקויים עבורה.

משכנע, אה? שימו לב! לפני שאתם מנסים אותה, יש כמה דברים מאוד חשובים (ומוזרים) שאתם צריכים לדעת על הדיאטה המפורסמת הזו, כולל איזה צבא, בדיוק, אימץ אותה לחייליו.

מהי בדיוק הדיאטה הצבאית?

הדיאטה הצבאית מחייבת אתכם לאכול מזונות ספציפיים לארוחת בוקר, צהריים וערב במהלך שלושה ימים, תוך הגבלה קלורית קשוחה. ביום הראשון, למשל, ניתן לצרוך רק כ-1,078 קלוריות. לשם השוואה, גבר ממוצע, שפעיל באופן בינוני, זקוק ל-2,400 עד 2,600 קלוריות ביום.

בניגוד להרבה תוכניות הרזיה פופולריות, הדיאטה הצבאית אינה מדירה קבוצות מזון רחבות. בשלושת הימים הראשונים, צורכים בין 1,000 ל-1,500 קלוריות ביום, אשר מתפרסות על ארוחות בוקר, צהריים וערב. בארבעת ימי החופש הבאים, מומלץ להקפיד על 1,600 קלוריות ביום ואכילה בריאה.

אם תדבקו בתוכנית הדיאטה הצבאית במשך חודש שלם, תאבדו עד 30 קילו, לפי האתר שלה.

אז מה אוכלים בדיאטה הצבאית? הנה דוגמה. יש הבדלים בין יום ליום, כמובן. זה רק כדי לתת לכם כיוון.

ארוחת בוקר

כוס קפה שחור

1/2 אשכולית

פרוסת טוסט

ארוחת צהריים

1/2 כוס טונה

פרוסת טוסט

קפה שחור

ארוחת ערב

85 גרם בשר מכל סוג שהוא

כוס שעועית ירוקה

1/2 בננה

תפוח קטן

כוס גלידה

מביטים על כל זה ואומרים לעצמכם: "מה? זהו?" גם אנחנו.

מה בכל אופן אסור לאכול בתזונה הצבאית?

אסור לנשנש או לשתות אלכוהול, אבל זה בעיקר בגלל שחטיפים ואלכוהול הם לרוב עשירים בקלוריות ודיאטה זו עוסקת רק בשמירה על כמות קלוריות נמוכה.

וגם ממתיקים מלאכותיים נמצאים מחוץ לתפריט, כי לטענת תומכי השיטה הם מתעסקים ברמות האינסולין בדם וגורמים להשמנה. מסיבה זו, הדיאטה נוטה להמליץ על ממתיקים טבעיים כמו סטיביה.

וכמובן שיש תחליפים לאנשים שאינם אוהבים, או לא יכולים, לאכול מאכלים מסוימים. לדוגמה, אם אתם מתעבים אשכוליות, שתו סודה לשתייה מעורבת במים שלכם במקום (כן, זה לא נשמע מפתה בכלל, אבל המאמץ שווה, הם אומרים.)

למה היא נקראת הדיאטה הצבאית?

בכנות, אף אחד לא יודע ואין שום מדע ממשי העומד מאחוריה ובשונה ממה שנדמה, היא לא אומצה על ידי חיילים אמריקאים.

עם זאת, אנו יודעים שהתוכנית קיבלה בעבר שמות אחרים, כמו דיאטת קליבלנד קליניק, דיאטת מיו קליניק, דיאטת קייזר ודיאטת בית החולים ברמינגהם. לפי הסי אן אן, אף אחד מהארגונים הללו לא באמת אישר את הדיאטה.

האם התזונה הצבאית בטוחה או בריאה?

פחות.

בעוד שהגבלת קלוריות קיצונית מובילה לעתים קרובות לירידה במשקל, מה שאתם צפויים לאבד הוא מים ושרירים - ששניהם חיוניים לבריאות כללית.

גרוע מכך, תת אכילה (זכרו כי גברים פעילים אמורים לצרוך בין 2,400 ל-2,600 קלוריות ביום), עלולה להוביל לערפול מוחי, שינה לקויה, מצבי רוח רעים ובולמוסים שעלולים להפוך לאכילה מוגזמת.

מה שכן, לדיאטה הצבאית יש יתרון אחד על פני אחרות, כמו הקטוגנית למשל: היא כוללת תערובת של חלבון, פחמימות ושומנים, אם כי בכמויות זעירות. ועדיין, ההנחיות לה הן פשוט כלליות מדי מכדי להיחשב בריאות. לדוגמה, ארוחת הבוקר ביום הראשון מכילה פשוט "טוסט", מבלי לציין אם הוא עשוי מקמח לבן או מלא.

האם אתם באמת יכולים לרדת 10 קילו בשבוע?

כמובן, תוכנית זו יכולה לעזור לכם להיפטר ממשקל עודף, אבל כנראה שלא 10 קילו בשבוע והיא בהחלט לא תעזור לכם לשמור על זה לטווח ארוך.

קריסטן קיזר, דיאטנית, אומרת: "הדיאטה הצבאית היא אופנתית בכך שטוענת ששילובי מזון מיוחדים יכולים לעזור לכם לרדת במשקל ובכך שהיא מאפשרת צריכת מזון מתועש ולא בריא, כמו נקניקיות וכוס גלידה. אבל רצוי להוריד רק קילוגרם אחד עד שני קילו בשבוע ואפילו זה יכול להיות מאתגר עבור אנשים מסוימים".

ירידה במשקל תלויה במגוון כה רחב של גורמים, מגנטיקה ועד משקל גוף, עד שאי אפשר לטעון שדיאטה אחת תעזור לכל אחד לרדת במשקל קילוגרמים מסוימים, בטווח זמן נתון.

בנוסף, כמו במקרה של דיאטות יו-יו וצום לסירוגין, "לתוכניות כאלו יכולות להיות השפעות שליליות ארוכות טווח על חילוף החומרים שלכם", היא מסבירה, מה שיגרום לכם להשמין במהירות.

ממליצי הדיאטה מעודדים לשלב אותה עם צום לסירוגין, לקבלת תוצאות טובות יותר. אם אתם לא מכירים, בדיאטת 8:16 מומלץ לא לאכול בין 16 שעות ליום שלם. גם כאן, הדיאטה הצבאית מעודדת אכילה במהלך חלון של 8 שעות וצום במשך 16 השעות הנותרות, כדי להגביר את שריפת השומנים.

אז מה התכלס?

כפי שכל דיאטן מצליח או איש מקצוע רפואי יאמר לכם, להרזיה לוקח זמן.

ד"ר הולי לופטון ממליצה לאנשים להתחיל בניהול יומן מזון כדי לעקוב אחר צריכת הקלוריות היומית הממוצעת שלהם. לאחר מכן, להסתכל היכן אפשר לבצע שינויים קלים: למשל, על ידי מעבר משלוש פרוסות לחם בארוחת הערב לשתיים.

עדיף להתחיל לאט על ידי הסרת קלוריות ריקות ממזון מעובד, חטיפים ומשקאות, היא מייעצת. וכמובן, תזונה בריאה צריכה לכלול הרבה ירקות ופירות עשירים בסיבים וחלבון.

במילים פשוטות: דיאטות דלות קלוריות כמו הדיאטה הצבאית עשויות לעזור לכם להשיל קילוגרם או שניים בטווח הקצר, אבל הן לעולם לא יעניקו לכם תוצאות ארוכות טווח.

"אף אחד לא אוהב לשמוע את זה, אבל שינויים קטנים ומציאותיים שנעשים על ידי כל המשפחה, עם תמיכה חברתית טובה, הם עדיין הדרך הטובה ביותר לחולל שינוי מתמשך", אומרת קיזר.

בסופו של יום, גם קיזר וגם לופטון מסכימות שהדיאטה הצבאית כנראה עושה יותר נזק מתועלת.

"האם אני חושבת שזה יכול להזיק למיליוני האמריקאים שכבר יש להם מערכת יחסים לא בריאה עם אוכל?", שואלת קיזר. "התשובה היא כן".

בשורה תחתונה: זה שאתם מתחטבים לא אומר שאתם בריאים - במיוחד בשיטה המעורפלת הזו, שכאמור, אין לה גיבוי מדעי. גם אם אתם יכולים לאכול כמעט כל מה שמתחשק לכם, זו לא דרך לחיות, חיילים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר