בל עשן שיוצא מהאוזניים

איך לעבור בקלות את השבוע הראשון של הגמילה מעישון

החלטתם לבחור בחיים ולוותר על הסיגריות? כל הכבוד. אנחנו מחזקים את ידיכם. אבל לפני שתישברו, יש לנו פיתרון לא שגרתי לימים הראשונים, שהם הקשים ביותר (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

חוקרים מאוניברסיטת ויסקונסין גילו לאחרונה סיבה נוספת שבגינה כה מורכב לוותר על צריכת ניקוטין: כאשר תפסיקו לעשן, יתכן שיהיה לכם קשה לשמוח מדברים שהסבו לכם עונג בדרך כלל.

במחקר, מכורים שניסו להיגמל, דיווחו על תחושת הנאה מופחתת - תופעה הנקראת "אנהדוניה" - במהלך השבוע הראשון ללא עישון. זה כנראה בגלל שפתאום נמנע מהם ניקוטין, הכימיקל המצוי בסיגריות, שמגביר את הרגשות החיוביים, אומרת מחברת המחקר, ד"ר ג'סיקה קוק.

"ניקוטין בעצם מגרה את מרכזי ההנאה של המוח, שלדעתנו הופכים אירועים אחרים שאינם עישון למתגמלים יותר", היא אומרת. אם אתם רגילים לעשן במהלך פעילויות חווייתיות, אז ההשפעה של הכימיקל הזה עשויה להיות אפילו יותר חזקה.
וזה מקשה על לקיחת הפוגה. במחקר, אנשים עם הרמות הגבוהות ביותר של אנהדוניה היו גם בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לשוב לעשן בשנית.

אבל רגע, יש לנו גם חדשות טובות: אנהדוניה מהפסקת עישון היא זמנית בלבד וניקוטין באמצעי שונה יכול לעזור למנוע אותה. "גילינו שחוסר היכולת לחוות הנאה במהלך אירועים מתגמלים, עובר כשבוע לאחר הפרישה", אומרת קוק. "אז תחליף ניקוטין הוא באמת חשוב בכך שעשוי לסייע לאנשים לעבור את השבוע הראשון".

אז שוחחו עם רופא המשפחה שלכם כדי למצוא איזו צורה של ניקוטין תתאים לכם או הכי טוב, נשמו עמוק. זה תכף יעבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר