התרופה המרגיעה ביותר

לחץ וחרדה? האזינו לקולות הטבע במשך 60 שניות

אנחנו חיים בתקופה לחוצה ויש תחושה שמנופי הלחץ רק הולכים ומתגברים. אז איך מתמודדים? מחקר מצא דרך יצירתית ופשוטה במיוחד להירגע תוך 60 שניות: צאו לטבע ותפתחו את האוזניים (בריאות)

לחץ וחרדה? האזינו לקולות הטבע (צילום: Dương Nhân from Pexels)

אורח חיים קדחתני, ילדים, קורונה, כאוס עולמי שאף אחד לא רואה את הסוף שלו - לא חסר סיבות להיות לחוצים וחרדים ולכל אחד יש דרך כזו או אחרת להירגע. בין אם אתם אוהבים לשמוע מוזיקה, לקרוא ספר או בכלל מעדיפים לצאת לריצה, המחקר הזה מצא דרך מהירה ופשוטה יותר להפחתת אותה תחושת מחנק לופתת.

קרן הנאמנות הלאומית למקומות בעלי עניין היסטורי או יופי טבעי באנגליה, ויילס וצפון אירלנד, גייסה חוקרים שביצעו במימונה מחקר שבדק את הקשר בין קולות הטבע להפחתת חרדה.

החוקרים מצאו כי קולות של יער וטבע כמו ציוץ ציפורים, רחש עלים ופכפוך מים מסייעים להגברת תחושת רוגע ב-30 אחוזים. בנוסף, נמצא כי אותם קולות הפחיתו לחץ ב-24 אחוזים והורידו חרדה ב-19 אחוזים.

עם זאת, האזנה לקולות דרך אפליקציה או הקלטה קולית אינה יעילה ולא הראתה שינוי ברמת הרוגע של הנבדקים במחקר ויש לצאת החוצה, לטבע, ולהאזין. וב"טבע" אנחנו מתכוונים גם לפארק הקרוב לביתכם ואפילו לחצר הבניין. כל עוד יש שם עץ מלבלב וציפורים מצייצות - אתם מסודרים.

"ישנן ראיות מדעיות רבות המראות כי שהייה בחיק הטבע יכולה לשפר את הבריאות, כולל התאוששות מסטרס פסיכולוגי יומיומי" אומרת ד"ר אלנור רטקליף, מרצה לפסיכולוגיה סביבתית באוניברסיטת סארי. "הרבה מהמחקרים הללו התמקדו בפן הוויזואלי, אבל מחקרים אחרונים הראו שגם קולות בחיק הטבע, כמו שירת ציפורים, רוחות ומים יכולים לשפר את מצב הרוח ולהפחית סטרס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר