לחוצים לגבי כסף? אולי "השיטה הרגשית" היא התשובה בשבילכם

הילדים גדלו והמשכורת הזעומה שנכנסת מדי חודש לחשבון הבנק לא מספיקה כדי לממן את מלתחת החורף שלהם. אתם נאלצים ללוות כסף מידיד אך החוב טורד את מנוחתכם יומם וליל. הנה הפתרון (כלכלה)

(צילום: Rawpixel on Unsplash)

בשלהי שנת 2018 לוויתם מההורים שלכם כמה אלפי שקלים כדי לעזור עם העלויות הגבוהות שהטיפול בבית דורש.

מני אז, בכל פעם שאתם רואים את אביכם או אימכם (או משוחחים עם אי מי מהם בטלפון), אתם כמעט ומצליחים לשמוע את דפיקות הלב המואצות שלכם ואינכם יכולים להמנע מהעלאת הנושא על השולחן: "כן, כמובן, נחזיר את הכסף בתאריך שנקבע".

אם זה המקרה אצלכם, "השיטה הרגשית" לתשלום חובות עשויה להתאים לכם.

אשלי פיינשטיין גרסטלי, מייסדת "פיסקל פם" חברה ששמה לה למטרה לסייע לנשים להתנהל כלכלית ומחברת הספר "30 יום של ניקוי כלכלי", מסבירה מה עומד מאחורי הרעיון:

מתוך כל הגופים שאתם חייבים להם כסף (משכנתא לבנק, כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים והלוואות למיניהן), סדר העדיפויות של השיטה מתמקד בתשלום בחזרה קודם כל של החובות שגורמים לכם את הלחץ הנפשי הראשוני.

הנה הסיבה לדבר: בעוד שמתודת כדור השלג (שבה אתם משלמים את החוב הקטן ביותר) או גישת מפולת השלגים (בה אתם מתמודדים תחילה עם הכרטיס שלו הריבית השנתית הגבוהה ביותר), שיטה זו עשויה להיות יעילה וטובה יותר בשורה התחתונה. המצוקה הרגשית של ההלוואה שמרחפת מעל הראש שלכם לא שווה את זה. שלמו בחזרה את החוב הראשון והמהיר.

ברגע שאתם עושים זאת, אתם יכולים לקחת חלק פעיל בקבוצת הווצאפ המשפחתית ולדון בנושאים יומיומיים כרגיל, בלי לחץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר