לקראת החגים

טיפים מנצחים לקניות רגועות עם ילדים: איך להפוך את החוויה לקלה ומהנה

המדריך להורים: איך להפוך את הקניות עם ילדים לחוויה משותפת, מעצימה ונטולת דרמות, עם כלים פסיכולוגיים וטיפים פרקטיים שישנו את חוקי המשחק וישאירו אתכם מחייכים (פסיכולוגיה)

ילדים יכולים להיות מרגיזים מאוד - אבל ניתן לשנות זאת (צילום: Shutterstock)

כידוע לכולנו, קניות עם ילדים יכולות להיות אתגר לא קטן. צרחות, ריצות בין המדפים ובקשות בלתי פוסקות עלולות להפוך את המשימה הפשוטה ביותר לסיוט. אבל אל דאגה, יש דרכים להקל על התהליך ואפילו להפוך אותו לחוויה מהנה וחינוכית. הנה כמה עצות מועילות, המבוססות על דברי מומחים בתחום, שיעזרו לכם לעבור את הקניות בשלום.

לפני שיוצאים מהבית: הכנה היא שם המשחק

תכננו מראש

הבסיס לכל קנייה מוצלחת הוא תכנון. הכינו רשימת קניות מפורטת ואל תשכחו לשתף בה את הילדים. הסבירו להם מה אתם הולכים לקנות ואפילו תנו להם להוסיף פריטים שהם צריכים, כמו חטיף אהוב או יוגורט בסופר וסרט לשיער או זוג גרביים נחמדות בחנויות הביגוד. כשהילדים מרגישים שהם חלק מהתהליך, הם נוטים יותר לשתף פעולה.

תזמנו נכון

בחנו את סדר היום שלכם ושל הילדים. בחרו שעת קניות שבה הם בדרך כלל רגועים ולא עייפים או רעבים. יציאה לקניות אחרי ארוחת צהריים או אחרי שנת צהריים יכולה לעשות הבדל גדול ולהראות בסופו של דבר אחרת לגמרי.

הגדירו ציפיות

לפני שנכנסים לחנות, ערכו שיחה קצרה עם הילדים. הסבירו להם את הכללים: איפה מותר לגעת ואיפה אסור, שהם צריכים ללכת לידכם ומה תכננו לעשות בסיום הקניות (למשל, פרס קטן או בילוי בפארק). לא תמיד זה יצליח, אך כשהילדים יודעים למה לצפות, קל להם יותר להתמודד עם המגבלות.

בתוך החנות: כלים להרגעה ושיתוף פעולה

תנו להם תפקיד

ילדים אוהבים להרגיש שימושיים. תנו להם משימות קטנות שתואמות את גילם: לתת להם להחזיק את רשימת הקניות, לבחור את הצבע של הפירות או לסדר את הפריטים בעגלה. כשהם עסוקים, הם פחות יתפנו להתעסק בדברים אחרים.

שחקו איתם

הפכו את הקניות למשחק! בקשו מהם למצוא פריטים בצבע מסוים, למנות את כמות האריזות של משהו או לנחש מה הדבר הבא שברשימה. זה הופך את הקניות לחוויה אינטראקטיבית וכיפית.

היו עקביים

ילדים ינסו את הגבולות שלכם, וזה טבעי. אם הם מתחילים להתלונן על דברים שהם רוצים, היו עקביים. אם אמרתם "לא", עמדו על כך. אם אתם מרגישים שזה יוצא משליטה, צאו רגע מהמעבר או מהחנות. קחו אוויר, הסבירו להם שוב את הכללים, וחזרו אחר כך רגועים יותר.

השתמשו בהסחת דעת

אם מתחילה התפרצות, לפעמים הדרך הטובה ביותר היא פשוט להסיח את דעתם. שנו את הנושא, שאלו אותם שאלה פתוחה ("מה הדבר הכי טוב שקרה לך היום?") או הראו להם משהו מעניין במדף ליד.

לאחר הקנייה: סיום חיובי

בסיום הקניות, חשוב להכיר במאמץ שלהם. אמרו להם שאתם גאים בהם על ההתנהגות הטובה שלהם. חיזוק חיובי מחזק את ההתנהגות הרצויה ומעודד אותם להתנהג כך שוב בעתיד.

קניות עם ילדים לא חייבות להיות סבל. עם הכנה מראש, כלים נכונים בתוך החנות וגישה חיובית, תוכלו להפוך את המשימה לחוויה משותפת, מהנה ומלמדת. חג שמח וקניה מהנה!

מקורות

Faber, A., & Mazlish, E. (1999). How to talk so kids will listen & listen so kids will talk. Scribner.

Markham, L. (2012). Peaceful parent, happy kids: How to stop yelling and start connecting. Perigee.

Siegel, D. J., & Bryson, T. P. (2014). No-drama discipline: The whole-brain way to calm the chaos and nurture your child's developing mind. Bantam.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (69%)

לא (31%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד בפסיכולוגיה: