מסוכן ללב

לא נרדמים בלילה? תשמרו על הלב שלכם

מחקר בדק ומצא כי נדודי שינה מעלים את הסיכון להתקפי לב בקרוב ל-70 אחוז | הפער נמצא בין האנשים שישנו 6-7 שעות בלילה, לבין אלו שישנו פחות מחמש (חדשות בריאות)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מחקר בדק את הקשר שבין נדודי שינה לסיכוי ללקות בהתקף לב. המחקר שפורסם בכתב העת Clinical Cardiology, בדק מאות אלפי מקרים, וגילה כי אנשים שסבלו מנדודי שינה היו בסיכון גבוה יותר של 69% אחוז ללקות בהתקף לב - לעומת אנשים שמקפידים על שגרת שינה תקינה הכוללת כ-6-7 שעות בממוצע ללילה.

למרות זאת, אנשים שישנו כ-6 שעות בלילה, היו בסיכון נמוך יותר מאנשים שישנו כ-9 שעות ללילה. החוקרים ניסו להסביר את תוצאות המחקר והסבירו את התוצאות בשינויים ברמות הקורטיזול: קורטיזול גבוה גורם ללחץ דם גבוה יותר שגורם גם לסיכון גבוה יותר ללקות בהתקף לב, וגם לקשיים בהירדמות, שכן תנאי השינה מחייבים לחץ דם נמוך יותר.

המחקר עצמו לא בוצע על נחקרים חדשים, אלא בוצע בשיטת המטא-אנליזה - מחקר שבצורה שיטתית אוסף מחקרים קודמים ומארגן אותם לכדי מחקר אחד גדול הכולל מספר גבוה יותר של נחקרים ובכך מבטל השפעות זרות על תוצאות המחקר.

כך בשקלול כלל המחקרים - המחקר התבסס על כ-153 אלף איש שהתלוננו על קשיי הירדמות ועל רמות שינה נמוכות יותר, ועל יותר ממיליון איש שלא סבלו מנדודי שינה. למרות המספר הרב של הנחקרים, המחקר לא בוצע על אנשים שישנו במעבדות שינה אלא התבסס על דיווחים עצמיים של הנחקרים, אולם בניגוד לכך - דווקא התקפי הלב היו מתועדים ואוששו בכלים רפואיים קבילים.

אז אם אתם ממעטים לישון - נסו לבצע בדיקות ולוודא שאתם לא סובלים מבעיות נוספות. מחסור בשינה פוגע לא רק בלב, אלא בעוד מערכות רבות שאינן מתפקדות כיאות ללא שינה מספקת, ואף הוכחו כגורמים להשמנה בעקבות פגיעה בחילוף החומרים של הגוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר