החשש: חרדים

בעפולה חוששים מבואם של חסידי ויז'ניץ: "בכייה לדורות"

פרויקט חדש צפוי להביא מאות מחסידי ויז´ניץ לעפולה, בצל מצוקת הדיור החריפה ● הבנייה תחל כבר בעוד כמה חודשים, אך גורמי אופוזיציה בבירת העמק תוקפים את המיזם החדש בחריפות ● ראש העיר לשעבר, יצחק מירון עומד בראש ● והיזמים? הם מבטיחים שלא להפר את הסטטוס קוו (נדל"ן)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

בצל מצוקת הדיור במגזר החרדי ההולכת ומחריפה, בעפולה שבצפון מתכוננים במרץ לקראת בניית פרויקט מיוחד לחסידי ויז´ניץ.

במתחם מיוחד בשכונת עפולה עלית, צפויות לקום עשרות יחידות דיור ולצידן בית כנסת ומקווה טהרה. סיום הבנייה צפוי להיות לפחות בעוד שנה.

גרשון בלולו, חרדי תושב עפולה הוא אחד משני יזמים העומדים מאחורי הפרויקט המהפכני. "בשל מצוקת הדיור שקיימת בישראל בכלל ובמגזר החרדי בפרט, סומנה עפולה עילית על ידי חסידות ויז´ניץ כיעד אטרקטיבי", הוא אומר בראיון ל"ידיעות העמק".

בויז´ניץ רואים בעפולה עיר מתאימה להקמת קרייה חסידית חדשה, בשל, מה שהגדירו, כ"עיר עם איכות חיים ובעלת אווירה נינוחה".

גורמים בחסידות הסבירו כי נכון לעכשיו, כ-400 זוגות צעירים מבני החסידות זקוקים לדירות בדחיפות.

היזמים דוחים בביטול את הטענה כי הקמת הפרויקט החדש תחרד את עפולה. "קיים בעיר סטאטוס קוו. העיר היא מסורתית, ואין לנו כוונה ליצור מחלוקת", הם אומרים.

מנגד, יו"ר האופוזיציה בעיר וראש העיר לשעבר, יצחק מירון, תוקף בחריפות את הכוונה להקים את הפרויקט.

הוא מסביר כי שכונות העיר סובלות מהזנחה, והקמת הקרייה תחריף את המצב עוד יותר. "קיימת ירידת מחירים מתמדת", הוא מסביר. בעיניו, בואם של החסידים לעיר תהיה "בכייה לדורות".

ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, דווקא רואה בחיוב את המיזם. "יגיעו לשם אנשים טובים שאנחנו מקדמים בברכה. הקמת בית-הכנסת והמקווה ישרתו את כל תושבי השכונה".

לדבריו, "אסור לנו לחשוש, מדובר באזרחים לגיטימיים לכל דבר ועניין. מדובר באוכלוסיה יחסית חזקה. אני רואה בעניין הזה את החזון הציוני ליישב את הארץ ואת עפולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר