הערכה עצמית נמוכה: הנטייה שמחריבה את הנישואים שלכם

יתכן שאתם נורא חושקים לקבל מחמאה שתעשה לכם קצת נעים בלב או סתם עוברים יום לא מוצלח. אבל כדאי שתחשבו על זה: בן הזוג שלכם לא אמור לשמוע אתכם נרגנים במשך 24/7. זה רק מזיק (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

אולי אתם עוברים יום רע. אולי סתם משתוקקים לשמוע מחמאה. לגיטימי. שקיפות היא דבר דבר בריא - אבל האם ההערכה העצמית הנמוכה שלכם עלולה להזיק לנישואים שלכם?

חשבו על זה מנקודת המבט של בן הזוג שלכם: להיות הכתף התומכת במשרה מלאה, ואפילו יותר, של מישהו, זה די מתיש - גם אם אתם אוהבים אותו מאד ומעריכים עד אין קץ.

כמובן, זה מתבקש שבן הזוג שלכם יהווה את מערכת התמיכה שלכם, אבל זה לא אומר שהוא רוצה כל הזמן להגיד לכם שהבוס בעבודה פשוט טיפש שמתנהג אליכם בצורה כזו ואיך הוא עיוור מכדי לראות כמה אתם טובים.

על פי הפסיכולוגית בעלת הדוקטורט, לסלי בקר-פלפס, קבלה עצמית מאפשרת מערכת יחסים מספקת ואישית יותר, משום שבאופן זה אתם מסוגלים להתמקד באחרים (ולא רק בעצמכם) ובכלל, כל הטענות שאתם משמיעים בפני מבן הזוג על השווי הנמוך שלכם, בעיני עצמכם, עשויות לחלחל פנימה ולשכנע אותו כי אתם אכן צודקים.

אז איך להיפטר ממחשבות שווא שמתרוצצות לכם במוח וטוענות שאתם לא מספיק מוכשרים, טובים וכו'? בשלב ראשוני, התחילו להראות קצת אהבה לעצמכם על ידי להגיד לבן הזוג דבר אחד שאתם גאים בו בחייכם, בכל יום.

ולהפסיק לדוג מחמאות, בשביל זה יש את הרשתות החברתיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר