מתחשק לכם צ'יפס ואתם מסתפקים בגזר במקום? טעות

מחקר: יש סיבה שאתם לא מוצאים מנוח לאחר שבחרתם לאכול נכון ולנשנש רצועות מלפפון במקום חפיסת ביסלי ולפעמים, כדאי פשוט לוותר מראש ו"לחטוא" מלכתחילה, מאשר לעשות זאת מאוחר יותר (MEN)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

השעה שלוש אחר הצהריים, אתם יושבים במשרד מול מסך המחשב, עייפים ורעבים ומשתוקקים להרגיש טעם של שבבי צ'יפס על לשונכם, אבל הקול הקטן הזה בראש שלכם אומר לכם ללכת במקום זאת על רצועות גזר. גם הוא פריך, עם כמות קטנה בהרבה של קלוריות ובעיקר, כל כך בריא. בנוסף, האם אין זו העצה שכל מומחי הבריאות מעניקים?

ואז, אף על פי שכרסמתם הרבה גזר כדי לרסן את ייסורי הרעב שלכם, אתם עדיין מזילים ריר וחושקים בחטיף תפוחי האדמה, חסרי מנוח.

מסתבר שטיפ זה עשוי להיות מושרש בלוגיקה לקויה. על פי מחקר שפורסם ב-"Psychological Science", מדענים גילו כי כאשר בוחרים בין שני סוגי מזונות (אחד דומה למה שאתם רוצים לאכול בפועל ואחד שונה לחלוטין ממנו), סביר יותר שאדם יהיה מרוצה מהאופציה הדומה למושא ההשתוקקות שלו.

במסגרת המחקר, החוקרים הציגו בפני 100 משתתפים, גברים ונשים כאחד, דבר מאכל "מבוקש" אחד ושתי אלטרנטיבות - למשל שוקולד יוקרתי לעומת בוטנים מצופים בשוקולד או חטיף גרנולה. לאחר שטעמו את השוקולד, רוב האנשים בחרו את הבוטנים כתחליף הולם לבחירתם הראשונית. עם זאת, כשאנשים קיבלו לטעום את שתי החלופות לפני הצגת השוקולד, העדפות החטיפים שלהם היו מפוצלות באופן שווה. אה, ומי שבסופו של דבר אכל את חטיף הגרנולה תחילה, לאחר מכן אכל פחות את השוקולד היוקרתי.

מה הממצאים הללו נותנים לנו? המדענים חושדים שהדבר נובע מההשוואה הבלתי נמנעת שאנו מבצעים בראשנו. כפי שהחוקר הראשי יאנג און הוא, פרופסור לשיווק באוניברסיטת המדע והטכנולוגיה בהונג קונג, מסביר זאת: "הדבר שהכי דומה למה שאנחנו רוצים הוא גם הכי קל להשוואה למה שאנחנו משתוקקים אליו ואנחנו עשויים לשים לב שהוא גרוע ממה שאנחנו רוצים באמת". וכולנו יודעים שגזר אף פעם לא באמת מציע את אותה קריספיות והנאה כמו צ'יפס.

נכון לעכשיו, השורה התחתונה היא זו: בפעם הבאה שאתם בוהים במכונת החטיפים והם לא יוצאים מהראש שלכם, דלגו על בחירת האופציה הבריאה יותר. סביר להניח שתתחילו פחות להגות בכל האופנים בהם היא לא ממש מענגת אתכם וסביר יותר שבחירתכם הלא בריאה תרגיע אתכם ותעניק לכם שקט נפשי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר