"אַקְנֶה קִנְאָה": כן, יש כזה דבר והרשת אשמה בכך

תמיד אמרו לנו שקנאה עושה קמטים. כעת מתברר שהיא גורמת גם לאקנה. איך בדיוק? וכיצד שולטים ברגש ההרסני והאסור הזה? הנה כל התשובות (יופי)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לעולם לא נשכח את פצעי גיל ההתבגרות שהיו מופיעים על פנינו בדיוק לפני אירועים חשובים וגם אם זה יקרה ואכן נשכח, הצלקות יזכירו לנו את אותם ימים. האקנה שממנו סבלנו בזמנו, ככל הנראה, נגרם משילוב כלשהו של הורמונים ומתח. את המתח, למרבה הצער, אנו מכירות היטב, אחרי שנתיים של מגיפה (ושאר הדברים הטראומטיים שקורים לנו בפרט ובעולם בכלל). אבל לא התאספנו כאן היום כדי לדבר על מה שהסטרס עושה לעור שלנו, אלא על גורם נוסף שכנראה לא שמעתן עליו מעולם: הקנאה.

זה נכון, יש כזה מושג "אקנה קנאה". התחושה הזו, שהיתה פעם שמורה רק להיתקלויות נדירות בחברה שכבר לא חברה ברחוב, כשהיא נראית שדופה מתמיד, נמצאת היום בכל מקום וקשה יותר לברוח ממנה, בעיקר בזכות אפליקציות כמו אינסטגרם, וואטסאפ ופייסבוק, שמכלות שעות מזמננו. קנאה - וכתוצאה מכך, אקנה קנאה, נהיה דבר שקשה יותר ויותר להימנע ממנו.

מעבר לתחושה החמוצה, האובססיה שלנו למדיה החברתית והקנאה שהיא לפעמים גורמת, יכולות למעשה לחולל הרס בעור שלנו. ההרגשה ה"צורבת" הזו שאופפת אתכן כשאתן רואות את אושיית האינסטגרם הנודעת, שלמדה אתכן בכיתה ומעולם לא הכינה שיעורי בית והיום מקבלת המוני פריטים לבית בחינם, באמת קיימת בתוך המעיים שלכן, או איך שד"ר זנדרה פלמה, MD, המתמקדת בחיבור גוף-נפש, מכנה אותה: "המוח השני" (או שמא, "הנשי"), יכולה לגרום לבעיות עור ולא רק.

ד"ר פלמה אומרת שהיא ראתה כיצד רגשות שליליים, קנאה וחוסר ביטחון משפיעים על המעיים בדרכים שקשורות ישירות למראה שלנו. "בואו נקרא לזה ציר המעי-מוח", היא מסבירה. "המעיים מקבלים מידע מהמוח וכך גם איברי הגוף, כמו העור, שיכולים לקבל דלקת כשהמערכת הזו אינה מוסדרת - מה שגורם לאות הלחץ להשפיע על מצב העור שלכן".

ד"ר אלן מרמור, רופאת עור מוסמכת, מוסיפה כי, "סטרס בא בצורות טובות ורעות. נסיעות, אירועים, עבודה - כולם דברים טובים, אבל הם מעצימים את מערכת העצבים הסימפתטית שלכם ומגבירים את גורמי הלחץ על העור. מחלות, קורונה, מעבר דירה וכו', הם גורמי לחץ שליליים שיכולים להיות עוצמתיים יותר עקב חוסר ויסות רגשי ממושך כמו דיכאון או חרדה".

אז לאלו מאתנו (קרי: רובנו) שאין להן את הלוקסוס לחיות חיי עושר ו/או לנטוש את המכשירים הניידים ולנהל חיים של נחת רוחנית 24/6, מה ניתן לעשות כדי להשיג עור יפה, בריא ונטול אקנה? ד"ר פלמה ממליצה למטופלים שלה לקחת מדי כמה זמן הפוגה מהרשתות החברתיות ולהיות ממוקדים באופן שבו הם מתקשרים עם אנשים - הימנעות מוויכוחים סוערים, התרחקות מחדשות שליליות וכדומה. זה יכול להיות אתגר, לשלוט במה שאנו קוראות ושומעות. עם זאת, בחירה מודעת לצרוך תוכן הומוריסטי או מרומם יכולה להעניק לנו את הזוהר שאנו זקוקות לו.

אז אם אתן עם עין אחת במראה עכשיו, תוהות מה גרם לחצ'קון המציק הזה לצוץ, קחו רגע להביט פנימה, להירגע ולעשות מה שמיטיב עם העור שלכן. זה כנראה יעזור גם לכן להיראות טוב, אולי כמו ההיא באינסטגרם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית