המדריך לשידוכים

מחפשים את ה'זוג המושלם'? תקראו את זה

רוצה לזכות בבן הזוג המושלם? כנסי לכתבה ותקראי את השורות הבאות • מיהו המושלם בעולם ובמה כדאי להתמקד בחיפוש שידוך על מנת לזכות באדם הנכון? • מכתב של הרבי מליובאוויטש מעניק זווית מיוחדת למחפשים את השלמות בבן הזוג שלהם (זוגיות, משפחה)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
איך בוחרים את הזוג המושלם? (צילום: פלאש 90, עיבוד כיכר השבת)

לא פעם אנחנו מחפשים בתקופת השידוכין את "האדם המושלם". מה שנקרא בשפת העולם "האביר על הסוס הלבן". זה שייתן לנו הכל, ידאג לנו ויהיה שם תמיד בשבילנו.

לפעמים, מרוב חיפושים אחרי השלימות, לא מוצאים דבר. מכתב מהרבי מליובאוויטש משיר מבט אל המציאות וקובע ברורות אף אדם אינו מושלם. אבל לא בגלל שאין אנשים מושלמים בעולם אי אפשר לבחור שידוך. ממש לא. הרבי נותן את העצות הנכונות איך כדאי לגשת לשידוך.

וכך כותב הרבי מליובאוויטש לבחורה שהתלבטה איך לבחור את הבחור שלה:

"במענה למכתבך בו את כותבת אודות הצעת שידוכים [שאינה מעוניינת בהצעות שונות מבין תלמידי התמימים בחב"ד, ורוצה לחפש בחוגים אחרים]. ...כמובן, כיון שכל האנשים אינם שלמים בתכלית, כי שלם בתכלית הוא רק אחד, זהו הקדוש ברוך הוא, כך גם בתלמידים, אנשים יכולים למצוא בהם מה שחסר לשלימות".

ראשית אומר הרבי מליובאוויטש. אין אדם מושלם. רק ה' אחד הוא המושלם. "אבל כאמור", ממשיך הרבי במכתבו, "כל האנשים הם כך [-לא מושלמים], ובכל זאת מתחתנים ואחרי כן מאושרים באושר אמיתי.

"ואם בכל הנושאים יש להביט תחילה על העיקר ואחר כך על הטפל, אינני מאמין שבענין של שידוך הנוגע לכל החיים שלך, יתעלמו מהעיקר [-לדוג': יראת השמים של הבחור] ויתחילו את הבדיקה מהטפל שבטפל [-לדוג': מצב כספי] ואולי גם עוד פחות מזה".

זאת אומרת שהרבי ממליץ לה לא להתמקד ב'טפל' – ענייני כספים או מראה חיצוני, אלא קודם כל לבדוק את ה'עיקר', כמה הבחור ירא שמים, למדן וכדומה.

נכון שלא כולם מושלמים אבל הרבי מליובאוויטש ממליץ לבדוק את המעלות של כל אחד וממילא ניתן יהיה לבחור את השידוך הנכון.

במכתב אחר (אגרות קודש חי"ט) כותב הרבי את אותו הכיוון של חיפוש אחר המעלות: "...יש להכיר את המציאות כמו שהיא, שאין שלימות בעולם, ולכן אין לחפש ולחטט אחרי חסרונות של אלו שבאים עמהם בהיכירות [בנוגע לשידוך],

"ובפרט בהביא בחשבון שגם המחפש אינו בתכלית השלימות וכשמסתכלים בעין יפה על בני ישראל ומשימים לב להעיקר (מדות טובות, הנהגה בדרך הישרה היא דרך התורה והמצוה וכו') אזי בדרך ממילא רואים שב"טפל דטפל" אין צריך לתפוס מקום יותר מערכו...".

מקור: תרגום מאגרות קודש חט"ז ע' קנא • מוגש ע"י מכון 'אור החסידות'

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית