למה רוב המריבות עם הבעל מתרחשות בסופי שבוע

עם יד על הלב, זו רק אני או שיש בקהל עוד מישהי שמרגישה שרגשות של כעס ותסכול נוטים להתפרץ אצלה ללא שליטה בצהרי שישי? מזדהות, אה? הנה הפתרון (זוגיות)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לחיי נישואין יש קצב מסוים: מראשון עד שישי בבוקר, כל אחד עושה את תפקידו (עבודה, הסעה לבית ספר הלוך ושוב, הכנת ארוחות צהריים). למעשה, יתכן שכמו זוגות רבים, גם אתן והפרטנר שלכן לחיים עסוקים בעיקר בעניינים טכניים ומשיטים ברוגע יחסי את הספינה שלכם. אבל כשמגיע סוף השבוע והשבת נמצאת באופק, הלחץ עולה. אי אפשר להתכחש לכך. עם יד על הלב, זו רק אני או שיש בקהל עוד מישהי שמרגישה שרגשות של כעס ותסכול נוטים להתפרץ אצלה ללא שליטה בצהרי שישי?

ג'וסלין ואהרון פרימן, מומחים למערכות יחסים, אומרים שזהו מצב נפוץ (ונפיץ) ויש לכך סיבה: ציפיות לא זהות לגבי איך כדאי לבלות את שעות ה'פנאי' שלנו.

באופן אישי, כשהשבוע מתקדם לקראת שישי, אני קורסת מכל המטלות והתקוות שיש לי לסופ"ש הקרוב - שילוב של טיפול בעצמי, משימות, זמן משפחתי, ניתוק מטכנולוגיה וחיבור זוגי מחודש. במילים אחרות, כן, אני רוצה לנקות את הבית ולבשל, אבל אני גם רוצה לצאת לארוחת בוקר עם חברה.

מה שמוביל לעימותים הוא שגם לבעלי יש ציפיות (בדרך כלל בשילוב של זמן משפחתי, קניות בסופר, מטלות הבית ותרגול בגיטרה). וכשאנחנו לא מיישרים קו לגבי איך נבלה את הזמן ה"פנוי" שלנו והוא מרצה לי על החשיבות של ארגון המזווה... ובכן, אתן יכולות לדמיין את הוויכוחים שפורצים בעקבות מילותיו.

טוב שיש פתרון: לפי הזוג פרימן, כדי להתמודד עם הלחץ הזוגי בסוף השבוע, הקדישו כמה דקות ביום חמישי בבוקר לתעדוף דברים ולנהל זמן. התוכניות שלכם יכולות להיות שונות, אבל הנקודה היא שאתם מנהלים את סדר היום ביחד. זה מפחית את הסיכוי שמישהו מכם (דהיינו: אתן) יחוש מוזנח או תשוש, במיוחד כשאתן רוצות לנוח והוא מעוניין לנקות בצוותא את הפילטרים של המזגן (כדי שתוכלו לנוח בכיף, כמובן).

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית