בנימין נתניהו: "לזרוק את דוח גולדסטון לפח ההיסטוריה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מגיב לדבריו של השופט ריצ´ארד גולדסטון, שחזר בו חלקית מן הדוח שכתב: "האמת יצאה לאור". אהוד ברק: "דו"ח מסולף ומעוות". הבוקר, התוודה השופט ריצ´רד גולדסטון במאמר שפירסם ב"וושינגטון פוסט", כי אם היה עליו לכתוב היום את הדוח על מבצע "עופרת יצוקה", היה יוצא מסמך אחר

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נתניהו וברק (פלאש 90)

"האבסורד הגדול הוא שמי שיזם את הדוח היא ועדת זכויות שלוב הנה חברה קבועה בה. יש לזרוק את הדוח לפח האשפה של ההיסטוריה. האמת יצאה לאור" - כך הגיב הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לחרטה החלקית שהביע השופט ריצ´ארד גולדסטון, בעקבות הדוח שחיבר.

נתניהו קרא לבטל את הדוח לאלתר. לדבריו, "כל מה שאמרנו הוכח כאמת: ישראל לא פגעה באזרחים בזדון, מוסדות וגופי הבדיקה שלה ראויים, בעוד שחמאס ירה במכוון באזרחים חפים מפשע ולא בדק דבר. העובדה שגולדסטון חזר בו צריכה להוביל לגניזת הדוח אחת ולתמיד", אמר נתניהו.

גם שר הבטחון, אהוד ברק, התייחס לנושא. "אמרנו כל הזמן שצה"ל הוא צבא מוסרי שפעל על פי החוק הבינלאומי ובאמות מידה יוצאות דופן במאבק נגד הטרור שהפעיל החמאס מעזה נגד אזרחים.

"ראוי שהשופט גולדסטון לא יסתפק בראיון לוושינגטון פוסט, אלא ידאג לפרסם את מסקנותיו הנוכחיות בפני כל הגורמים הבינלאומיים אשר בפניהם פרסם את הדוח המעוות והמסולף שחיבר".

הבוקר, התוודה השופט ריצ´רד גולדסטון במאמר שפירסם ב"וושינגטון פוסט", כי אם היה עליו לכתוב היום את הדוח על מבצע "עופרת יצוקה", היה יוצא מסמך אחר.

"אנחנו יודעים היום הרבה יותר דברים לגבי המתרחש ברצועת עזה בשנת 2008-2009, ממה שידענו כשכתבתי את המסמך", מסביר גולדסטון במאמרו.

בנוסף ציין השופט כי לאחר פרסום הדוח חקרה ישראל יותר מ-400 מקרים של התנהגות פסולה בעזה, בעוד שחמאס לא ערך אפילו בדיקה אחת בנוגע לתקיפת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר